7 هزار اصله نهال در سطح معابر و بوستان های منطقه 7 کاشته شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از کاشت بیش از 7 هزار اصله نهال در سطح معابر و بوستان های سطح این منطقه همزمان با اجرای طرح آدینه نگهداشت شهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس مافی با اعلام این مطلب افزود: به منظور توسعه و افزایش سرانه فضای سبز و در راستای حفظ و صیانت از درختان، بیش از هفت هزار اصله نهال بصورت سطلی و با کیفیت مطلوب در خیابانهای شاخص منطقه بخصوص خیابان شریعتی غرس شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح گذر سبز در این منطقه درصدد رفع مشکل کمبود فضای سبز هستیم از همین رو به عنوان نمونه در خیابان خواجه نصیر 150 مترمربع گذر سبز احداث شده است.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به نقش فضای سبز پیاده روها، تاکید کرد: تعدیل شرایط محیطی، کنترل نسبی آلودگی، پوشاندن مناظر بد و تعدیل خط آسمان، هدایت دید رانندگان وسایط نقلیه، تعریف و خوانایی فضاها و کنترل حرکت سواره و پیاده از جمله فواید احداث گذر سبز در پیاده روهاست.

به گفته وی خیابانها در بافت شهرها به عنوان شریانهای حیاتی و سلسله اعصاب شهری از اهمیتی شایان برخوردار هستند.از این رو طراحی آنها رویکردی جدی و کارشناسانه را می طلبد که پاسخگوی تمامی نیاز و توقع شهروندان از چنین فضاهایی باشد.

مافی در ادامه با تاکید بر ساماندهی، جانمایی و رنگ آمیزی کلیه المانهای منطقه، عنوان کرد: به منظور ایجاد منظر زیبا در سطح بوستان‌های منطقه کلیه نیمکت‌ها، سطل‌های زباله و پایه چراغ‌ها و وسایل بدنسازی در تمام بوستان‌ها به رنگ واحد و متحدالشکل رنگ آمیزی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح کلیه نیمکت‌ها و سطل‌های زباله به رنگ سبز و زرد، پایه چراغ‌ها به رنگ نقره‌ای و وسایل بدنسازی زرد و بنفش رنگ آمیزی شدند، انتخاب این نوع رنگ شاخص فضای سبز منطقه 7 بوده و باعث تفکیک آن از مناطق هم جوار می‌شود.

70

کد خبر: 911186

وب گردی

وب گردی