طرح استقبال از بهار در سراسر ایستگاه های مترو اجرا می شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت :ما به صورت تشویقی کار می کنیم و در اسفند ماه قرار براین است که 5 قطار به مترو تحویل بدهند ، که این 5 قطار در خط 1 و 2 بکار گرفته می شود تا ظرفیت جابه جایی مسافران را بالا ببرد.

فرنوش نوبخت در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :در چهارماه گذشته فاصله حرکت قطارها در خط یک ، دو و چهار از 6 به 4 دقیقه کاهش داشته است.افزایش دو دقیقه ای جا به جایی مسافران نشان از عملکرد خوب ما در این زمان کوتاه است ؛در خط 3 فاصله حرکتی بین ایستگاه های مترو 18 دقیقه بوده که امروز این فاصله را به 9 دقیقه کاهش داده ایم و در خط 5 با افزایش 12 درصدی واگن روبه رو بوده ایم.

وی افزود : در واقع عملکرد مترو براساس برنامه ریزی تطبیقی است ،تطبیقی به این معنا است که نسبت به نیاز ورود مسافر به مترو ظرفیت ها را بررسی کرده و بر همین اساس برنامه ریزی می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه گفت :در اسفند ماه قرار براین است که 5 قطار به مترو تحویل بدهند ، که این 5 قطار در خط 1 و 2 بکار گرفته می شود تا ظرفیت جابه جایی مسافران را بالا ببرد.

دستفروشان در مترو

نوبخت گفت : دستفروشی در جامعه امروزی تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است و تنها مربوط به مترو نمی شود لذا وظیفه اصلی مسئولان مترو مختص به جابه جایی مسافران است.

با نزدیک شدن به عید مترو تهران طرح استقبال از بهار را در سراسر ایستگاه های مترو شروع کرده و قصد مقابله با دستفروشان که مخل آسایش برای مسافران هستند را دارد



وی یادآور شد : همانطور که در سطح جامعه دستفروش وجود دارد ، تعدادی از همین افراد وارد مترو می شوند واز توان ما خارج است که بخواهیم با همه آنها مقابله کنیم ، با نزدیک شدن به عید مترو تهران طرح استقبال از بهار را در سراسر ایستگاه های مترو شروع کرده و قصد مقابله با دستفروشان که مخل آسایش برای مسافران هستند را دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت : مترو روزی بیش از 1700 اعزام در 12 ساعت دارد و کنترل حضور دستفروش در واگن های مترو با این حجم کار برای ما امکان پذیر نیست.راهکاری را که برای حل این معضل می توانم ارائه دهم ؛نخریدن اجناس دستفروشان توسط مسافران عزیز است اگر این حجمه خرید که در مترو وجود دارد کاهش یابد شود دستفروشان از فعالیت در مترو دست برداشته و به خودی خود این معضل حل شود.

خبرنگار : حسین طالبی

706

کد خبر: 911229

وب گردی

وب گردی