عدم استقبال مردم از سفر نوروزی با اتوبوس/ مزیت خودروی شخصی حمل و نقل عمومی را منزوی کرده است

رئیس سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آغاز طرح سفرهای نوروزی از 24 اسفند ماه گفت:‌ امسال با وجود عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس و پیش فروش بلیت از 17 بهمن ماه متاسفانه استقبال مناسبی از سفر با حمل و نقل عمومی جاده‌ای نشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داود کشاورزیان امروز در حاشیه همایش بین‌المللی بنادر هوشمند اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی جاده‌ها نصب دوربین ثبت تخلفات سرعت در قالب قراردادی سه ساله در دستور کار قرار گرفت و تا 1900 دستگاه دوربین هوشمند بابت ثبت سرعت در جاده‌ها نصب شود.

او ادامه داد:‌ در فاز اول با احتساب دوربین‌های قبلی 2200 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها خواهیم داشت.

کشاورزیان افزود:‌ همچنین 65 دستگاه سیستم توزین در حال حرکت در جاده‌ها نصب شد تا بار محوری غیرمجاز ناوگان کامیونی را ثبت کنند. به هر حال این بارهای غیرمجاز از لحاظ وزنی موجب بروز مشکلات برای جاده‌ها و آسیب راه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای افزود:‌در حال حاضر 15000 دستگاه اتوبوس بابت ارائه خدمات سفرهای نوروزی آماده شده‌اند.

کشاورزیان گفت:‌بر اساس هماهنگی همه ارگان‌های دست اندرکار حمل و نقل جاده‌ای طرح سفرهای نوروزی جاده‌ای از 24 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 17 فروردین 97 ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم توزیع سفرها امسال مناسب‌تر باشد.

او با انتقاد از توسعه روزافزون تولید خودرو و استفاده مردم از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی اظهار داشت: متاسفانه استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل مطلوبیت حمل و نقل شخصی بسیار کم شده و مردم باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق شوند.

رئیس سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای به پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز از 17 بهمن‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم استقبال مردم و در راستای تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای امسال افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال نشد.

او افزود: البته این مطلوب نیست، زیرا به هر حال ما تورم 18 تا 20 درصدی داشتیم اما به دلیل نبود تقاضا و در راستای تشویق مردم از شهریور 95 نرخ بلیت اتوبوس افزایش نیافت در حالی که صنعت باید خود را با تورم تطبیق دهد.

کشاورزیان درباره میزان پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام نوروز گفت:‌ به همان دلیل مطلوبیت سفرها با خودروی شخصی متاسفانه استقبال مناسب و مطلوبی از پیش فروش نوروزی بلیت اتوبوس انجام نشده است.

منبع: فارس

401

کد خبر: 911270

وب گردی

وب گردی