مشکلات موجود در کشور با توسعه دریامحور قابل حل است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: بعد از انقلاب اسلامی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که دریای عمان و سواحل آن یک‌گنج است و این یعنی توسعه دریامحور باید امروز مد نظر ما قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره بیست و هفتم و یازدهم دانشگاه جنگ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که امروز عصرِ دریاست و سهم زیادی در تجارت دارد، اظهار داشت: این نظر، نظر یک‌نفر نیست و نظر مقام معظم رهبری است. موضوع مهم امروز، توسعه دریامحور کشور است.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که مرزهای دریایی مناسبی داریم، این ویژگی‌های دریایی را خدا داده و ما باید با اقتدار بتوانیم از منابع دریا استفاده کنیم. متاسفانه به خواست استعمار این موضوع تاکنون اتفاق نیافتاده است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که دریای عمان و سواحل آن گنج است و این یعنی توسعه دریامحور باید امروز مدنظر ما قرار گیرد.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: همه سرمایه‌دارن و مسئولان باید بدانند سواحل دریای مکران و دریای عمان چه گنج و ثروتی برای کشور است و ما باید در این مسیر گام برداریم و ملت ما باید در این جهت حرکت کند و از امکانات خدادای دریا بهره ببریم تا توسعه دریا محور صورت گیرد.

معاون همکاهنگ کننده ارتش ایران اظهار داشت: اکثرا مشکلات موجود در کشور با تکیه بر دریا و توسعه دریامحور قابل حل است.

وی گفت: اگر سواحل مکران را بشناسیم و در آباد کردن آن اقداماتی انجام دهیم، می‌توانیم جمعیت زیادی شاغل و مشکلات آب، آمایش سرزمینی را حل و امنیت‌مان را نیز برقرار کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما در طول سالیان گذشته در خصوص توسعه دریامحور، اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران فعالیت‌های زیادی انجام دادیم.

امیر سیاری در ادامه در خصوص امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همه نیروهای مسلح امروز از امنیت خوبی در کشور برخوردار هستیم؛ باید بدانیم که هر پیشرفتی در سایه امنیت است و اگر امنیت نباشد نمی‌توان حرکتی انجام داد و این را در همسایگی خودمان می‌توانیم، احساس کنیم.

وی اظهار کرد: محیط امنیتی ما پیچیده است و ما باید هوشمند و هوشیار عمل کنیم تا امنیت موجود کشور را حفظ کنیم. دشمنان و منافقانی که آرزو دارند این امنیت را برهم بزنند آرزوی خود را به گور خواهند برد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری است که نیازمند مدیریت جهادی است و با مدیریت کنونی نمی‌توان به اهداف ترسیم شده رسید.

امیر سیاری افزود: نمونه کار جهادی را در طول هشت سال دفاع مقدس داشتیم و مدیریت حاکم بر دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی بود و همه مؤلفه‌های مدیریت جهادی وجود داشت. امروز هم کشور نیازمند مدیریت جهادی دارد.

منبع: مهر

304

کد خبر: 911279

وب گردی

وب گردی