عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر مسیری نوعی خیانت است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ما اجازه نخواهیم داد قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی نجس شود و هرکس با این رژیم قدم بردارد، خیانت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز،ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران طی نشست خبری که امروز 8 اسفندماه در محل باشگاه خبرنگاران پویا (تسنیم) برگزار شد، اظهار کرد: مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف از مهم ترین و خطیرترین موضوعات جهان است؛ این مسئله می‌تواند دارای آثار مثبتی باشد اگر بتوانیم به خوبی از آن بهره‌برداری کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: مسئله انتقال سفارت آمریکا مسئله جدیدی نیست و این موضوع در زمان‌ رئیس جمهوری‌های پیشین آمریکا نیز مطرح بود که کنگره آمریکا در سال 1995 آن را تصویب کرد.

ابوشریف با بیان اینکه روسای جمهوری آمریکا تاکنون نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند، ادامه داد: دونالد ترامپ به دلیل حمایت کلیسای انجیل در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وی به آنها وعده انتقال سفارت را داده بود.

وی افزود: آمریکا از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی است و این رژیم پایگاه پیشرو این کشور در منطقه می‌باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه مسئله ایدئولوژی از محرکات اصلی تصمیم ترامپ و معاونانش است، تصریح کرد: این جریان معتقد به بازگشت حضرت مسیح و جنگ هژومونی هستند، چرا که این جنگ به پیروزی نمی‌رسد، مگر با ساخت هیکل سلیمان نبی و معبد اورشلیم.

ابوشریف با بیان اینکه متأسفانه حکومت اسلامی با یک اختلاف داخلی مواجه است، تأکید کرد: این مسئله به تصمیم ترامپ کمک کرد، چرا که از سوی کشورهای اسلامی و عربی مقابله و موضع جدی با این مسئله نشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین متکی به حمایت‌های مالی آمریکا و حامیان غربی است، ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی بر سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین سیطره دارند. موضوع دیگر درباره انتقال سفارت آمریکا به فلسطین، وجود سازمان‌های یهودی و لابی صهیونیستی در آمریکا است که از اهرم‌های فشار و از دلایل اتخاذ این تصمیم است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف می‌تواند نتایج بسیار خطرناکی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی داشته باشد. متأسفانه مشکل اصلی ما تشکیلات خودگردان فلسطین است و این تشکیلات مانع اساسی در برابر هر انتفاضه واقعی است؛ چرا که همچنان دل به مذاکرات خوش کرده‌ و اگر تشکیلات به معنای واقعی می‌خواهد کاری انجام دهد، باید از گفت‌وگوها عدول کرده و دوباره به خط مقاومت و مبارزه برگردد.

ابوشریف با بیان اینکه مسئله فلسطین از لحاظ سیاسی، فکری و اخلاقی مسئله امت اسلام است، افزود: قدس شریف متعلق به تمامی مسلمین است و یهودیان در ابتدا اصلا در آنجا حضور نداشته و به آنجا مهاجرت کرده‌اند و آنها جزو ساکنان اصلی این منطقه نیستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از کشورهای عربی مشغول مسائل داخلی هستند که برای آنها فایده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: مسئله یمن را با گفت‌وگو می‌توان حل کرد و مردم یمن باید خود رهبرشان را انتخاب کنند، اقدامات عربستان در یمن با حمایت آمریکا است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورهای عربی طرح‌های امپریالیستی را اجرا می‌کنند که شایستگی آن را ندارند و برای اجرای آنها نیازمند به آمریکا هستند.

ابوشریف تأکید کرد: این رژیم‌های عربی مستبد بوده و برای ادامه بقای خود نیازمند حمایت‌های آمریکا هستند و اگر این نظام‌ها مردمی بودند، می‌توانستند با طرح‌های آمریکا مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های عربی با مسئله انتقال سفارت آمریکا به فلسطین موافق نیستند، ادامه داد: تربیت اسلامی و عربی، قدس را قبله اول مسلمین می‌داند و این طرز تفکر از اندیشه مسلمانان پاک نخواهد شد و اگر غرب به دنبال پاک کردن چنین اندیشه‌ای است، باید اسلام را ابتدا از بین ببرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: بسیاری از حکومت‌های عربی به آمریکا دل خوش کرده‌اند، ولی تمام کشورهایی که به آمریکا دل خوش کرده‌اند و با او مقابله نمی‌کنند در نهایت شکست خواهند خورد.

ابوشریف با بیان اینکه متأسفانه آنچه که رژیم‌های عربی انجام می‌دهند فسق و فجور است، اضافه کرد: اگر این کشورها می‌خواهند نجات پیدا کنند، باید از دشمن‌تراشی بین کشورهای اسلامی و عربی دست بردارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال سفارت آمریکا به قدس مقدمه‌ای برای طرح صلح آمریکا معروف به معاهده قرن است، تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا یک مقدمه است و مسائلی همانند قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی و شهرک‌های صهیونیستی از گذشته بوده است و مسئله قدس از مسائل مذاکرات حذف شده و اگر بحثی نیز شود، در مناطق کوچکی در اطراف قدس می‌باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها کمک‌های خود را به آوارگان فلسطینی کم کرده‌اند، ادامه داد: آنها به این وسیله به دنبال اسکان آوارگان فلسطینی در مکان‌هایی جز فلسطین هستند، چرا که بازگشت آوارگان از بزرگترین خطرات برای رژیم صهیونیستی می‌باشد.

ابوشریف تصریح کرد: مسئله دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین است، چرا که به دنبال آن هستند ماهیت این تشکیلات را از یک حکومت به یک تشکل و یا ساختاری که تنها به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، تغییر دهند و این تشکل صرفا به دنبال جمع‌آوری کمک‌ها صرفا از کشورهای عربی و اروپایی برای ملت فلسطین باشد.

وی با بیان اینکه طرح دیگر آنها تشکیل یک کشور در غزه است، ادامه داد: تشکیلات به دنبال آن است که در غزه حکومتی تشکیل داده و تنها مساحت مشخص شده‌ای را به آن بدهند و شرط آن نیز خلع سلاح مقاومت است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها از ابتدا می‌دانستند که از سوی فلسطین و مسلمانان با مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف مخالفت خواهد شد، چرا که قدس جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان داشته و سبب انتفاضه‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد، ادامه داد: این اقدام مانعی برای هر نوع وحدت ملی فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه واکنش در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی شدید نبوده است، ادامه داد: هم‌اکنون تنها برای مقابله با این مسئله مقیاس مردمی کشورهای عربی و اسلامی است و اگر واکنش کشورهای عربی و اسلامی در این سطح ساده باشد آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

ابوشریف در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا شما قدس را به دو قسمت شرقی و غربی می‌شناسید و یا اینکه به قدس واحد معتقد هستید، ادامه داد: از نظر ما قدس یکپارچه و واحد است و قدس شریف پایتخت دولت فلسطین می‌باشد و ما یک قطره از آب و خاک این سرزمین عدول نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل ساخته و پرداخته رژیم‌های شرور در جهان است، افزود: این رژیم غاصب سرزمین‌های مردم فلسطین را به زور غصب کرده و بر منافع آنها سایه افکنده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر نوعی خیانت است و امت اسلام باید یک موضع واقعی و کاملی در این زمینه اتخاذ کند و ما اجازه نخواهیم داد قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی نجس شود و هرکس با این رژیم قدم بردارد، خیانت کرده است.

ابوشریف در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه آیا خط مبارزه نظامی را در پیش خواهید گرفت؟ ادامه داد: البته فقط مسئله نظامی مطرح نیست و این مسئله جهت‌های مختلفی دارد که مهم ترین آن مبارزه‌های مردمی است و در انتفاضه‌های اول و دوم شاهد این مسئله بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما باید در تمامی سطوح فکری، سیاسی و نظامی با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم، اما مسئله نظامی تنها راه پیش رو نیست و تمامی را‌ه ها را در پیش خواهیم گرفت که ابتدا باید امت را برای مقابله با این رژیم، واحد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 911290

وب گردی

وب گردی