درگیری در شورای شهر تهران و اعتراض صدراعظم نوری با ترک جلسه

اعضای شورای شهر تهران امروز در حین رأی‌گیری با یکدیگر درگیر و یکی از اعضا به حالت قهر جلسه را ترک کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران در بررسی برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری با موضوع اولویت‌ها برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهرانی 7 مورد در این خصوص در دستور بررسی قرار گرفت که یکی از این موارد به سلامت اجتماعی، سبک زندگی و سلامت روان تأکید دارد و در مورد این موضوع الهام فخاری عضو شورای شهر پیشنهاد تصویب آن را در جلسه مطرح کرد.

این در حالی است که زمانی که این پیشنهاد می‌خواست مورد رأی‌گیری قرار گیرد 18 نفر عضو حاضر شورا بودند اما 16 رأی ثبت شد.9 رأی موافق و 7 مخالف داشت که در این میان رسولی عضو شورا رأی نداد و مسجدجامعی در زمان رأی‌گیری با تلفن همراه خود صحبت می‌کرد.

در زمانی که این اتفاق افتاد منشی جلسه دکمه ثبت آراء را فشرد و عدم اعلام رأی مسجدجامعی تنش بزرگی را در شورا رقم زد.

شهربانو امانی در پی اعتراضات گسترده‌ شورایی‌ها گفت: بهتر است گوشی‌های تلفن همراه را در سبد شورا قرار دهید تا اعضا با تلفن خود صحبت نکنند.

صدراعظم نوری نیز در انتقاد شدید به این موضوع گفت:‌یا باید سیستمی رأی‌گیری کنید یا دستی که هاشمی در پاسخ با لحن شوخی گفت در انتخابات هم گفتند سیستمی رفتار می‌کنیم اما بعد دستی کار کردیم که صدراعظم پاسخ داد خواهش می‌کنم جدی باشید بر اساس آئین‌نامه باید رفتار شود نمی‌شود به برخی‌ها به دلایلی همواره اجازه توضیح و پاسخ بدهیم و به سایرین این اجازه را ندهیم.

هاشمی خطاب به مسجدجامعی گفت:‌کار دستمان دادید اگر اصرار به رأی‌تان دارید آن را می‌پذیرم و گویا ما عجله کردیم و ایشان حق رأی دارد.

مسجدجامعی در واکنش به این اظهارنظرها گفت:‌ من هیچ وقت تلفن همراهم را جواب نمی‌دهم اصلا موبایل ندارم و به تلفن آقای میلانی جواب دادم که کار ضروری پیش آمده بود. من رأی دارم و می‌خواهم بدهم. هاشمی پاسخ داد این حق شماست.

الهام فخاری در واکنش به اظهارنظر آروین که گفته بود نمی‌توان دوباره رأی‌گیری کرد با لحن تندی گفت:‌برای اضافه شدن ساعت جلسه دو یا سه بار رأی‌گیری می‌کنیم آن وقت در این مورد نمی‌شود بهتر است خانم آروین گاهی هم به حرف بقیه گوش دهید. الان موضوع مهم نیست تشکیک آراء شده است.

هاشمی نیز گفت:‌پس بهتر است به این که مسجدجامعی دوباره رأی دهد نظر بدهید که هیچ یک به جز دو نفر از اعضا موافق رأی دادن وی نشدند و هاشمی به طعنه گفت به رأی شما احترام نمی‌گذارند.

در پایان این درگیری‌های لفظی صدراعظم نوری جلسه شورای شهر را به اعتراض ترک کرد.
706

کد خبر: 911322

وب گردی

وب گردی