نقض حریم هوایی و زمینی لبنان توسط رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه لبنان طی دیدار با همتای اندونزیایی خود گفت: رژیم صهیونیستی حق حاکمیت لبنان را در زمین و هوا نقض می کند و برای انجام بمباران های خود در سوریه از حریم این کشور استفاده می کند.

به گزارش ایسکانیوز، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در جریان دیدار با همتای اندونزیایی خود اظهار داشت: رژیم صهیونیستی حاکمیت لبنان به سرزمین های خود را نقض کرده و از حریم هوایی این کشور برای بمباران سوریه استفاده می‌کند.

وی از مقامات اندونزیایی خواست تا از لبنان در رویارویی با رژیم صهیونیستی و ترسیم مرز‌های زمینی و دریایی در جنوب حمایت کند.

وی همچنین خواهان حمایت اندونزی از لبنان در کنفرانس‌های بین‌المللی شد که برای کمک اقتصادی به رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

باسیل در ادامه گفت: ما می‌خواهیم که اندونزی از ارتش لبنان در برابر تروریسم و همچنین بازگرداندن آوارگان به کشورشان حمایت کند. اسرائیل همچنان حاکمیت دریایی و هوایی لبنان را نقض کرده و از حریم هوایی این کشور برای بمباران سوریه استفاده می‌کند.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: لبنان بر حقوق حاکمیتی‌اش در خصوص میدان نفتی و گازی شماره 9 در آب‌های منطقه‌ای خود و اجرای قوانین بین‌المللی در خصوص حل و فصل هر گونه جدل در زمینه مالکیت این میدان نفتی تاکید دارد.

کد خبر: 911327

وب گردی

وب گردی