کشف ۳۵۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مازندران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از کشف ۳۵۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و افزایش ۲۱ درصدی کشفیات در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ علیرضا باقری اظهار داشت: قاچاق نوعی تجارت غیرقانونی کالا است که قوانین و مقررات حاکم بر داد و ستد کالاها را دور می‌زند و اغلب، پدیده‌ای نامطلوب است که اقتصاد کشور را از مسیر درست آن منحرف می کند و برنامه های توسعه اقتصادی را با اخلال و دشواری مواجه می‌سازد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه سودآوری فزاینده قاچاق، انگیزه سرمایه‌گذاری های مولد را کاهش می‌دهد و در سرمایه‌گذاری انحراف ایجاد می‌کند، افزود: ایجاد اشتغال کاذب و موقت حین بالا بودن نرخ رشد بیکاری ، ضعیف شدن انباشت کالا و سرانجام ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ و از بین رفتن فرصت های شغلی به جهت غیر مولد بودن قاچاق از جمله عواقب شوم پدیده قاچاق کالا است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت های پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان مازندران از کشف ۳۵۱ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق در سطح استان و افزایش ۲۱ درصدی کشفیات طی سال جاری خبر داد.

باقری افزود: بیشترین کشفیات کالای قاچاق در حوزه کالاهای گمرکی بوده که از آن جمله می توان به کشف ۸۷۵ دستگاه لوازم خانگی، بیش از هفت هزار عدد انواع لوازم یدکی خودرو ،۵۰ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲۹ هزار عدد انواع موادغذایی اشاره کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همچنین از کشف ۷۶۷ بسته چای خارجی، ۲۲۹ تن چوب آلات ،۳۸ تن برنج ،۳۲ تن کود شیمیایی و۵ هزار لیتر انواع سموم کشاورزی قاچاق طی سال جاری خبر داد و افزود: در این ارتباط متهمان به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

901

کد خبر: 911406

وب گردی

وب گردی