آمریکایی‌ها از هر ابزاری برای کنترل ایران استفاده می‌کنند

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه انقلاب اسلامی ایران را محدود کنند از هر ابزاری حتی بهره‌مندی از دلقک‎ها هم استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، پیرامون تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت در خصوص ارسال تسلیحات از ایران به یمن، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از هر ابزاری که انقلاب اسلامی را محدود کند استفاده می‌کنند و در این راستا از دلقک‌ها گرفته تا نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی بهره می‌برند.

وی افزود: از آمریکا انتظاری جز این نمی‌رود که انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار داده و به عبارتی در منطقه هر روز به ایران هراسی دامن بزنند تا از یک طرف حضور نظامی خود در منطقه را توجیه کند و از یک طرف هم بازار فروش سلاح را تقویت کند.

سردار دهقان ادامه داد: در این زمینه هیچ کشوری با آمریکا همراهی نخواهد کرد و شاهد مثال آن هم طرحی بود که ترامپ برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل ارائه کرد؛ اما در جامعه بین‌الملل کسی با آمریکا همراهی نکرد.

وی با بیان اینکه یمنی‌ها ملت بسیار تیزهوشی هستند، تصریح کرد: آن‌ها امکاناتی را از زمان آقای عبدالله صالح که متکی به بلوک شرق بود در اختیار دارند و توانسته اند تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنند؛ لذا اینکه ادعا می‌شود این امکانات و تسلیحات از سوی ما تامین می‌شود، باید بگویند چگونه این کار انجام می‌شود، چون یمن از زمین و هوا و دریا در محاصره است و آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند همه آبراه‌های دنیا را کنترل می‌کنند.

وزیر سابق دفاع ادامه داد: در حالی که هیچ ارتباط زمینی، دریایی و هوایی با یمن وجود ندارد، آمریکایی‌ها چگونه ادعا می‌کنند که ایران به یمن تسلیحات می‌رساند؛ آمریکایی‌ها باید به سوال دیگری پاسخ دهند و آن هم اینکه مردم بی گناه یمن با چه سلاحی کشته می‌شوند؛ آمریکایی‌ها سعی می‌کنند برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، سناریو‌هایی را طراحی کرده و دیگران را متهم کنند.

وی در خصوص برکناری فرماندهان در عربستان هم گفت: تلاشی که در عربستان می‌شود در جهت یکسان سازی حاکمیت است تا زمینه به سلطنت رسیدن بن سلمان را به وجود بیاورند؛ لذا هر کسی را که تشخیص بدهند با آن‌ها سازگاری ندارد از این سیستم حذف می‌کنند، اما تغییر فرماندهان عربستانی تغییری در روند اقدامات عربستان سعودی در یمن ایجاد نمی‌کند، زیرا آنها تا کنون این درس را نگرفته‌اند که با تمام امکاناتشان نتوانستند کمترین هدفی را در یمن محقق کنند.

سردار دهقان تصریح کرد: دولت یمن تصمیم گرفته متجاوز را از کشور خود دور کند و حاضر نیست سلطه عربستان را بپذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 911451

وب گردی

وب گردی