سایه شایعات بر سر امام جمعه/چه کسی دامن زد؟

امام جمعه ایلام با بیان این که انتقاد خوب است و همه می توانند انتقاد کنند، گفت: دو مطلبی که در رابطه با من در رسانه ها منتشر شده به طور کامل دروغ محض است نه انتقاد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، چندی است که نماینده ولی فقیه در استان ایلام مورد انتقاد و هجمه های فراوانی از سوی برخی رسانه ها و افراد قرار گرفته است، از جمله این انتقادات در رابطه با تصویر امام جمعه ایلام در کنار یک خودرویی است که بیان شد وی با خودروی میلیاردی که خود مالک آن است تردد می کند و همچنین تصاویری از یک مراسم در فضای مجازی پخش شد، همچنین ادعا شد در این مراسم امام جمعه ایلام ولیمه مفصل و میلیاردی به میهمانان خود داده است.

این موضوع در حالی است که ماه گذشته هم خبری مبنی بر اختلاف امام جمعه با استاندار ایلام در فضای مجازی پخش شد که سلیمانی استاندار ایلام در گفت وگویی که با ایسکانیوز داشت این خبر را تکذیب کرده و گفت من و امام جمعه ایلام هیچ مشکلی نداریم و همچنین طی اطلاعیه ای به همراه استاندار و امام جمعه ایلام این موضوع را تکذیب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با بیان این که انتقاد خوب است و باید همه انتقاد کنند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این دو مطلبی که در رابطه با من در رسانه ها منتشر شده است به طور کامل دروغ محض است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: عکسی که از من در کنار یک دستگاه خودرو منتشر شده است مربوط به 5 سال گذشته و این خودرو مربوط می شود به 13 سال پیش(سال 83) است یعنی در سال 83 که این خودرو آن زمان برای استاندار وقت بوده و در حال حاضر این خودرو را برای تردد به من دادند؛ حتی سند این خودرو برای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است.

وی ادامه داد: ایلام یک منطقه کوهستانی است که جاده امنی ندارد و فاصله میان استانداری تا شهر 280 کیلومتر است و این خودرو در حال حاضر نیمه اوراقی و فرسوده است و غیر قابل استفاده است که برخی می گویند قیمت این خودرو میلیاردی است؛ این ماشین از شخص من نیست و متعلق به دفتر است. استفاده از خودرویی که در تصویر آورده شده است به ندرت انجام می شود و با صلاح دید سرتیم حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون تردد بنده در شهرستان از طریق اتومبیل پژو انجام می گیرد که متعلق به سپاه است.

امام جمعه ایلام با اشاره به موضوع ولیمه، که یکی از انتقاداتی است و درباره وی مطرح شده است، گفت: آن مراسم ولیمه از طرف نوه من بود و آن جایی که این غذا پخش شده مشخص است، یک مسجدی برای ایلامی های مقیم تهران بود که 5 سال پیش ساخته شد و تقریبا یک سال پیش با حضور آیت الله گلپایگانی، آقای تقوی، دکتر قالیباف و همه مسوولین درجه اول استان افتتاح شد.

لطفی ادامه داد: این مسجد دو طبقه دارد که یک طبقه برای مراسمات قرار داده شده و مراسم نوه من در این طبقه برگزار شد و برخی در رسانه ها پخش کردند که امام جمعه ایلام ولیمه میلیاردی به مسوولین داده که این موضوع هم دروغ محض است.

امام جمعه ایلام با بیان این که موضع گیری های بسیاری در تمام مسائل سیاسی کلان کشور دارم، گفت: اخیرا یک عرفان کاذبی در کشور متاسفانه جا افتاده است که شبیه به همان شیعه انگلیسی است که می فرمایند، من موضع گیری نسبت به این موضوع داشتم.

وی در توضیح این مطلب تصریح کرد: این اتفاقات به دلیل موضع گیری های بنده در رابطه با عرفان های کاذب و تقلبی است که اخیرا در کشور باب شده؛ این عرفان های کاذب که با اسم شیعه، امامت، حب حضرت علی (ع) رواج پیدا می کند همان کاری را انجام می دهد که شیعه انگلیسی با اسم شیعه و ولایت در حال تیشه بر ریشه زدن تشیع است. یعنی به اسم تشیع علیه تشیع اقدام می کنند و عده ای که علیه من حرکتی انجام می دهند پیروان همین عرفان های کاذب هستند.

سخنرانی من را پس و پیش کرده اند

وی افزود: طلبه ای متاسفانه در عرض یک سال گذشته تهمت ها و توهین هایی نسبت به من داشته که من در یکی از سخنرانی هایم نسبت به این موضوع موضع گیری کرده و در ادامه انتقادات نسبت به من شروع شد که این تهمت ها از جمله آن بود که گفتند امام جمعه ایلام جلاد است، امام جمعه ایلام تبهکار و رشوه خوار است.

لطفی ادامه داد: در یکی از تریبون ها اعلام کردم که تریبون نماز جمعه 40 سال است که مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد. این تریبون جایی است که شهید داده، جای محراب است، آقایان ضد انقلاب به این جایگاه نزدیک نشوید اینجا مین گذاری شده حتی تشبیه کردم که این تریبون در برابر دشمنان نظام سنگر شکست ناپذیری و مین گذاری شده است . اینجا مین گذاری برای گروه های ضدانقلابی مانند آمدنیوز، بی بی سی و امثالهم است.

وی تصریح کرد: این افراد آمدند سخنرانی من را پس و پیش کرده و تغییر دادند و اعلام کردند که امام جمعه ایلام گفته است هر کسی به من انتقاد کند اینجا مین گذاری شده است، امام جمعه گفته انتقاد نکنید وگرنه روی مین می روید!

نماینده های ولی فقیه در همه جا مورد هجمه قرار می گیرند

امام جمعه ایلام با بیان این که نماینده های ولی فقیه در همه جا مورد هجمه قرار می گیرند، تصریح کرد: حلقه انحرافی که اخیرا توسط احمدی نژاد راه اندازی شده و خودش در راس آن قرار دارد بر این موضوعات دامن زده و بر ما هجمه وارد می کند.

وی ادامه داد: اگر مشکلی دارید دفتر مقام معظم رهبری هست می توانید مطرح کنید، همچنین 1000 چشم ناظر است؛ تمام فعالیت هایمان از جمله ساخت دفتر یا خرید خودرو با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هماهنگ می شود. ائمه جمعه پول ندارند.

امام جمعه ایلام افزود: این افراد فعالیت هایی را انجام داده و سپس اظهار پشیمانی می کنند .حالا شما یک حرکتی کردید اما تمام افراد که من را نمی شناسند ؛ آن زمان دشمن از این موضوع سوءاستفاده می کند.

وی گفت: من ناراحتم که دشمن می گوید نماینده های مقام معظم رهبری همگی اینگونه مشکلات را دارند.

همچنین روز گذشته، امام جمعه ایلام با صدور نامه ای خطاب به مردم ایران اسلامی نسبت به انتقادات و حواشی اخیر واکنش نشان داد که متن این نامه در لینک روبرو آورده می شود: "http://l1l.ir/4nx3"

901/900

کد خبر: 911480

وب گردی

وب گردی