طرح گازرسانی به زاهدان ظرف سه سال به پایان می رسد

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی گفت: هیچ محدودیتی برای اجرای گازرسانی در شهر زاهدان وجود ندارد و با دستور وزیر نفت در تلاش هستیم که این طرح در کمتر از سه سال به پایان برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود آستانه روز سه شنبه در نشست بررسی طرح انتقال گاز به شهرهای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حجم اجرای طرح گاز رسانی در شهر زاهدان حدود یک هزار و 400 کیلومتر است.
او با اقتصادی برشمردن گازرسانی به سیستان و بلوچستان افزود: تامین سوخت مورد نیاز استان هزینه های سنگینی را به دولت تحمیل می ‌کند که فقط در بخش حمل فرآورده های سوختی 45 هزار میلیارد تومان هزینه صرف می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از آنجایی که طولانی شدن زمان حفاری تا ترمیم خط انتقال و انشعاب گاز به منازل در زاهدان سبب نارضایتی مردم شهر شده است شرکت گاز باید برای ترمیم این حفاری ها در سریعترین زمان ممکن تلاش کند.
سید دانیال محبی تصریح کرد: در شورای اقتصاد کشور 300 هزار انشعاب گاز در سیستان و بلوچستان مصوب شده که این طرح به تدریج در حال اجراست.
او با تاکید بر تسریع در اجرای طرح انتقال گاز و انشعاب های شهری افزود: هزینه های حمل انواع مواد سوختی به شهرهای استان، مراکز تولیدی، صنعتی و کشاورزی پنج برابر قیمت گاز است که شتاب دهی در اجرای طرح انتقال گاز به استان، صرفه جویی و کاهش چشمگیر هزینه‌ های تامین سوخت مورد نیاز استان را در پی دارد.
محبی همچنین نقش رسانه ‌ها را برای اطلاع رسانی عمومی در خصوص ابعاد و ضرورت اجرای این طرح مهم برشمرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که در تلاش هستیم این طرح حداکثر در مدت سه سال در زاهدان اجرا شود و مردم در کمترین زمان ممکن از نعمت گاز بهره گیرند، باید در همه محله ها و معابر شهر عملیات حفاری، لوله گذاری و نصب علمک اجرا شود.
محبی اظهار داشت: اجرای این طرح عظیم در سطح شهر زاهدان مشکلاتی را در تردد شهروندان و خودروها ایجاد کرده که همراهی مردم نگرانی های مجری این طرح را رفع می کند.
او با اشاره به طولانی شدن زمان ترمیم حفاری ها در زاهدان بر افزایش شمار پیمانکاران و تسریع در ترمیم حفاری ها توسط شرکت گاز تاکید کرد.
شهردار زاهدان نیز در این نشست گفت: تاکنون 350 کیلومتر از طرح گازرسانی در سطح شهر زاهدان اجرا و فقط 30 درصد حفاری های ناشی از اجرای این طرح مرمت شده است.
عبدالقادر پربار افزود: ناهمواری های ایجاد شده در معابر سطح شهر زاهدان نارضایتی ‌هایی را به دنبال داشته که شتابدهی در ترمیم این حفاری ها از خواسته‌ های مردم است.
خط لوله انتقال گاز در اواخر دولت یازدهم به زاهدان رسید و با حضور رئیس جمهوری شعله گاز در این شهر روشن و برافراشته شد و با وجود اینکه کمتر فردی گمان می کرد این کار عملی باشد اما اینک فرایند ایجاد شبکه گاز در شهر زاهدان با سرعت بالایی در حال انجام است که حفاری های بیشتر معابر زاهدان برای لوله گذاری نشان از این سرعت عمل دارد.
عملیات گاز رسانی شهری زاهدان با وجود برخوردار کردن مردم این شهر از گاز طبیعی اما سرعت کار به حدی بوده که حفاری های حاصل از آن سبب گلایه برخی از شهروندان شده است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 911486

وب گردی

وب گردی