اهداف پنج گانه گردهمایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

گردهمایی دو روزه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در سالن مرحوم دکتر حبیبی با حضور دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد و حجت الاسلام دکتر کلانتری صبح امروز در تالار مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر کلانتری در نخستین نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به تاخیر در برگزاری این نشست نسبت به نشست دیگر معاونت‌های این دانشگاه گفت: دلیل تاخیر در برگزاری این نشست تغییر و تحولات مدیریتی در این معاونت بود، تغییر و تحولات باید صورت می گرفت تا این نشست کمک کند معاونت فرهنگی بر اساس چارچوب معین به اهداف خودش دست یابد.

وی برگزاری چنین نشست‌هایی برای معاونین فرهنگی را جزو واجبات کار در دانشگاه دانست و گفت: برگزاری این نشست‌ها هرچند ممکن است موانع زیادی داشته باشد برای دانشگاه بزرگی مثل دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ گستردگی و حجم بالا، اما برای فرماندهان این سیستم یعنی کسانی که در این جلسه حاضرند بسیار واجب است.

وی با اشاره به اهداف این نشست گفت: تنظیم برنامه ها یکی از اهداف این نشست است.

کلانتری ادامه داد: از دیگر اهداف اصلی این نشست تبیین سیاست ها و برنامه‌های جدید دانشگاه در حوزه فرهنگی و دانشجویی و انسجام بخشی به فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی بر اساس سیاست معین است.

وی در خصوص اهمیت انسجام در امور فرهنگی گفت: اگر در کارها انسجام نباشد صدای کسی به جایی نمی رسد. حرکت های فردی و جزیره‌ای در دنیایی که جریان رقیب در حال برنامه ریزی علیه جریان انقلابی است ما را به جایی نمی‌رساند.

کلانتری دیگر هدف برگزاری این نشست را، هم‌اندیشی در باب مسائل اصلی فرهنگی خواند و افزود: در انجام کار فرهنگی باید به راه حل معین دست پیدا کنیم. رسیدن به یک راه حل معین نیازمند بررسی همه جانبه است که در این نشست‌ها با حضور متخصصان می شود به صورت کارشناسی تمام ابعاد و جوانب را در نظر گرفت و تصمیمات صحیحی اتخاذ کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به جنبه آموزشی این نشست برای معاونین اشاره و اظهار کرد: فعالان و تصمیم گیران حوزه فرهنگی باید اطلاعات لازم در این حوزه را داشته باشند و داده های مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد که این نشست‌ها با این هدف برگزار می‌شود.

وی به اهمیت تبادل تجربه های موفق در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: برخی واحدهای دانشگاهی گاهی دستاوردهایی دارند که دیگر واحدها از این تجربه ها می توانند استفاده کنند.

کلانتری با تاکید بر ضرورت برگزاری این نشست ها گفت: برگزاری سالانه حداقل یک نشست سراسری جزو واجبات است.

وی با اشاره به نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضور مسئولین نهاد به هم افزایی جریان فرهنگی کمک می‌کند تا بهتر و سریعتر به اهداف مورد نظر در حوزه فرهنگی دست یافت.

کلانتری به تغییر و تحولات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: این تغییر و تحولات حجم وسیعی از توقعات را در دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در حوزه فرهنگی بالا برد.

وی افزود: دانشگاه یک موسسه آموزشی و پژوهشی است هرچند در کشور به مسائل پژوهشی کم توجهی شده اما اگر در حوزه فرهنگی کم‌کاری صورت گیرد و فرهنگ آلوده باشد و فضا ناسالم باشد، قطعا آموزش و پژوهش و سایر برنامه ها هم در مسیر غلط قرار می گیرند.

کد خبر: 911493

وب گردی

وب گردی