اظهار نظر آمریکا در مورد آتش بس سوریه/مسکو درباره آتش‌بس سوریه جدی نیست!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر حمایت‌های روسیه و ایران نبود دولت سوریه نمی‌توانست دوام بیاورد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با متهم کردن دولت سوریه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور به انجام حملات علیه غیرنظامیان و گرفتن انگشت اتهام به سمت روسیه در این زمینه گفت: روسیه همچنین باید به بشار اسد برای خلاصی از سلاح‌های هسته‌ای کمک می‌کرد.

وی افزود: باید مسکو ضامن نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه می‌شد اما دولت روسیه از سوریه حمایت می‌کند. بدون حمایت ایران و روسیه دولت سوریه تداوم نمی‌یافت که حالا دست به عملیات نظامی بزند. ما این حملات را قبول نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال روسیه را به پایبند نبودن به قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت که روز شنبه گذشته درباره آتش‌بس در سوریه تصویب شد، متهم کرد.

وی مدعی شد: دوست دارم بگویم روسیه از آتش‌بس در شورای امنیت حمایت کرد اما طبعا به این آتش‌بس پایبند نیست زیرا به تامین مالی دولت سوریه و حمایت‌هایش از آن ادامه می‌دهد و این فاجعه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مسکو را به جدی نبودن در احترام به قطعنامه‌ آتش‌بس در سوریه متهم کرد و افزود: قطعنامه سازمان ملل درباره آتش‌بس امری حیاتی برای ارسال کمک‌ها و حمایت از زخمی‌ها در غوطه شرقی است.

و بار دیگر بر تمایل کشورش در موفقیت قطعنامه تثبیت آتش‌بس در سوریه برای ۳۰ روز تاکید کرد و مدعی شد، کشورش با هم‌پیمانانش به منظور بررسی تمامی راه‌های ممکن برای موفقیت آتش‌بس در ارتباط است.

ناوئرت با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در عفرین علیه یگان‌های مدافع خلق کرد که مورد حمایت واشنگتن هستند، اظهار داشت:‌ آنچه در عفرین سوریه رخ می‌دهد باعث نگرانی آمریکاست. ما با آنکارا درباره وضعیت عفرین در ارتباط هستیم.

وی در ادامه نقش ایران در منطقه را نگران کننده خواند.

کد خبر: 911501

وب گردی

وب گردی