حفاری بیش از ۲۳۳ هزار و ۳۳۰ متر چاه نفت و گاز در خشکی و دریا

بیش از ۲۳۳ هزار و ۳۳۰ متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در ۱۱ ماه امسال از سوی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در مناطق خشکی و دریایی کشور محقق شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا خوش‌آیند، معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی کارکنان سختکوش شرکت، عملیات حفاری و تکمیل ۱۴۹ حلقه چاه به اتمام رسید.

او افزود: از مجموع چاه‌های حفر شده ۶۱ حلقه توسعه‌ای، هشت حلقه توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۷۸ حلقه تعمیری - تکمیلی بوده است.

معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: ۱۱۲ حلقه از این چاه‌ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، ۲۷ حلقه در پروژه‌های اجرایی شرکت مهندسی و توسعه نفت و دو حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.

خوش‌آیند گفت: با تمهیدات به کار گرفته شده و هماهنگی و همکاری با کارفرماها در مدت پیش گفته، عملیات حفاری ۲۱ حلقه چاه ۵۵۷ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به پایان رسید و برای بهره‌برداری تحویل شرکت متقاضی شد.

شرکت ملی حفاری ایران با داشتن ۷۳ دستگاه حفاری شامل ۷۰ دکل خشکی و سه دستگاه دریایی، بزرگ‌ترین ناوگان حفاری در کشور را در اختیار دارد.

این شرکت هم اکنون بخش عمده عملیات حفاری و خدمات جانبی چاه‌های نفت و گاز در اقصی نقاط نفتخیز کشور را انجام می‌دهد.

402

کد خبر: 911578

وب گردی

وب گردی