کنگره ملی شهدای اطلاعات عملیات سپاه بهار ۹۷ برگزار می‌شود

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: کنگره بزرگداشت شهدای اطلاعات عملیات سپاه، بهار سال آینده با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری یادواره شهدای اطلاعات عملیات سپاه، اظهار داشت: افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس کسب شده از ارزشمندترین افتخارات محسوب می‌شود؛ به همین دلیل اگر به افتخارات دفاع مقدس و تجربیات آن دوران توجه شود می‌توانیم موفقیت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف برای کشور به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس یکی از واحدهایی که اقدامات ارزشمندی را داشت، واحد اطلاعات عملیات بود؛ این واحد در واقع چشمان بیدار فرماندهان برای دفاع و انجام عملیات‌های مختلف محسوب می‌شدند.

سردار یزدی ادامه داد: در دفاع مقدس واحدهای اطلاعلات عملیات، ۳۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد ۳۳۰ شهید برای استان‌های تهران و البرز است؛ البته در گذشته استان البرز نیز جزو استان تهران محسوب می‌شد.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس استان تهران دارای دو لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) و چهار تیپ زرهی ۲۰ رمضان، توپخانه ۶۳ خاتم، ۱۱۰ خاتم و تیپ اطلاعاتی ۳۱۳ حر بود که از مجموع این یگان‌ها ۳۳۰ نفر از نیروهای اطلاعات عملیات به شهادت رسیدند که ۱۵ نفر آن‌ها فرمانده و جانشین فرمانده بودند؛ علاوه بر این ۳۷۰ نفر جانباز و ۲۰ نفر نیز آزاده هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۶۷۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس از واحدهای اطلاعات عملیات استان تهران هستند که تعدادی از این عزیران در دفاع از حرم به شهادت رسیدند، بیان داشت: یادواره شهدای اطلاعات عملیات استان تهران با عنوان «چشم‌های آسمانی» یکشنبه ۱۳ اسفند از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح با سخنرانی سردار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و مسئول اطلاعات سپاه در دوران دفاع مقدس به همراه رونمایی از دو کتاب درباره شهیدان عباس کریمی از فرماندهان لشکر ۲۷ و کیان‌پور از شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهداء و تجلیل از خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این یادواره در راستای برگزاری کنگره شهدای اطلاعات عملیات است که با برگزاری این مراسم، تعداد یادواره‌های شهدای اطلاعات عملیات به عدد ۱۰ می‌رسد و بدین ترتیب برگزاری این یادواره‌ها به اتمام می‌رسد تا اینکه در بهار سال آینده کنگره ملی بزرگداشت شهدای اطلاعات عملیات با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شود.

منبع: مهر

304

کد خبر: 911602

وب گردی

وب گردی