توزیع رایگان کتاب بین دانش‌آموزان مناطق محروم در طرح «عید و داستان»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این کانون کتاب‌های مورد نیاز طرح «عید و داستان» را به صورت رایگان در میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی مناطق محروم روستایی و عشایری توزیع می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب‌های مورد نیاز طرح «عید و داستان» را به صورت رایگان در میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی مناطق محروم روستایی و عشایری توزیع می‌کند.

وی افزود: این اقدام به دنبال ابلاغ دستورالعمل این وزارتخانه مبنی بر حذف پیک‌های نوروزی سال 97 از دوره ابتدایی انجام می‌شود.

نظری اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در نظر دارد در راستای همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح «عید و داستان» درهای کتابخانه‌های مراکز استان‌ خود را در ایام تعطیلات نوروز به روی دانش‌آموزان دوره ابتدایی باز کند.

وی با استقبال از حذف پیک‌های نوروزی و جایگزینی آن با طرح عید و داستان گفت: امسال برای اولین بار کتابخانه‌های کانون در مراکز استان‌ها به منظور همکاری با آموزش و پرورش و امانت دادن کتاب به دانش‌آموزان باز خواهند بود.

رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار با تشریح شیوه‌نامه اجرایی این طرح گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازوی توانا و قدرتمند فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است و انتظار داریم در اجرای طرح عید و داستان به طور فعال در کنار آموزش و پرورش باشد.
706

کد خبر: 911621

وب گردی

وب گردی