اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌ زیست» برگزار می‌شود

اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌زیست» با هدف تعامل مؤثر وزارت نیرو و صاحبنظران حوزه آب و محیط زیست فردا 10 اسفندماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وزارت نیرو در نظر دارد با هدف ایجاد زمینه‌های تعامل مؤثر و مستمر مدیریت بخش آب کشور با اساتید این حوزه در سطح دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران صنعت، اولین اجلاس «هم‌اندیشی با متخصصان علوم آب و محیط‌زیست» را برگزار نماید.
وضعیت مدیریت منابع آب و محیط‌زیست کشور به‌ گونه‌ای است که ضرورت دارد همه متخصصان بالاخص جامعه دانشگاهی کشور برای بررسی، ارائه راهکارها و اجرای آن‌ها به منظور تعدیل مشکلات و گشودن چشم‌انداز روشنی برای آینده مشارکت کنند؛ این مهم با توجه به ضرورت «تغییر رویکرد» در مدیریت منابع آب، اهمیتی دوچندان می‌یابد.
این اجلاس درصدد است با ایجاد پشتوانه فکری و علمی برای صنعت آب کشور در هر دو بخش آب و محیط‌زیست، زمینه گفتگو درباره سیاست‌های جدید وزارت نیرو در حکمرانی و مدیریت منابع آب کشور از نگاه اندیشمندان و متخصصان آب و محیط‌زیست کشور برای تحقق حکمرانی خوب منابع آب و موفقیت در مدیریت توأمان عرضه و تقاضای آب فراهم آورد.
محورهای تخصصی این اجلاس در چهار بسته موضوعی شامل ارزیابی منابع آب کشور، مدیریت یکپارچه و جامع‌نگر، اقتصاد و حقوق آب و جهت‌گیری‌های توسعه بهره‌برداری از منابع آب متناسب با توان اکولوژیک سرزمین دسته‌بندی شده است.
این رویداد تخصصی فردا پنجشنبه 10 اسفندماه جاری با حضور وزیر نیرو، اساتید دانشگاه و صاحبنظران بخش آب کشور در محل پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.

402

کد خبر: 911647

وب گردی

وب گردی