همکاری سما با آموزش‌وپرورش می‌تواند کمبودها را مرتفع کند

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود در همایش هم‌اندیشی مدیران آموزش‌وپرورش با دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: با توجه به کمبودهایی که در بخش اعتبارات وجود دارد ما نیاز داریم به اینکه کمک بگیریم لذا رویکرد ما هم این است که از همین پتانسیل‌های مراکز غیردولتی مثل سما استفاده کنیم تا کمبودها مرتفع شود.

به گزارش ایسکانیوز حمید باباخانی در این همایش که در جهت هدایت تحصیلی و نیز آشنایی هر چه بیشتر با پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و به همت معاونت سما برپا شده بود افزود: انصافاً با دیدی که همکاران خوبم دارند و آن بحث مهارت‌آموزی که استارتش در دوره متوسطه اول خورده امسال بازارچه‌های فناوری که ایجاد شد خیلی به مجموعه آموزش‌وپرورش امید داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی را که در آموزش‌وپرورش دنبالش هستیم این است که بتوانیم بچه‌هایمان را آماده بکنیم برای زندگی آینده اظهار کرد: حتی اگر دانش آموزان در تحصیلات در دانشگاه به‌جایی نرسند خودشان برای خودشان باید کارآفرین بشوند، برای همین استارت مهارت دانش‌آموزی از دوره متوسطه اول خورده و در دوره متوسطه دوم کامل‌تر می‌شود و یقیناً اگر آن زیرساخت‌ها فراهم باشد ما می‌توانیم دانش آموزان و دانش‌آموختگانمان را از دانشگاه‌ها کارآفرین کنیم و این مهم یکی از دغدغه‌هایی است که همه مسئولان و ما در آموزش‌وپرورش داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود خطاب به مدیران زیرمجموعه خود گفت: همکاران محترم، حق با مشتری است و مشتری ما مردم هستند. مشتری ما دانش آموزان هستند مشتری ما کسانی هستند که حقی بر گردن این مملکت دارند. باید به هر عنوان که شده رضایت مردم را جلب کنیم. بالاخره حقوق شهروندی یک حقی است که مردم از مدیران دارند. از مدیران می‌خواهم که دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها را یاری کنند چراکه رضایت مردم می‌تواند رضایت الهی را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: 170 مدرسه دولتی و غیردولتی داریم که با آموزشگاه‌های علمی، آزاد، زبان و پیش‌دبستانی در حدود 280 آموزشگاه در حیطه آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند که آماری در حدود 30 هزار نفر دانش‌آموز را دربرمی گیرد.

باباخانی تأکید کرد: با توجه به کمبودهایی که در بخش اعتبارات وجود دارد ما نیاز داریم به اینکه کمک بگیریم. لذا رویکرد ما هم این است که از همین پتانسیل‌های مراکز غیردولتی مثل سما استفاده کنیم. ما مشارکت همه افراد را داریم ولی این مشارکت و این فضاهای غیردولتی نباید به رسالت‌های آموزش‌وپرورش آسیب بزند. توقع ما این است که مراکز غیردولتی در آن چارچوبی که تدوین شده فعالیت کنند. دانش‌آموز نباید به هر دلیلی یک سال دو سال در مدرسه بماند و بعد فرار کند.

وی بابیان اینکه باید رویکرد آموزشی را طوری برنامه‌ریزی کنیم که همه با جان‌ودل به آموزشگاه‌های غیردولتی ورود پیدا کنند گفت: کمکی که مراکزی مثل سما و افراد سرمایه‌گذار دارند به ما می‌کنند با جان‌ودل می‌پذیریم اما کیفیت در بخش‌های غیردولتی باید به‌گونه‌ای باشد که تعلیم و تربیت ما را زیر سؤال نبرد چراکه زیر سؤال رفتن آن‌ها یقیناً زیر سؤال رفتن آموزش‌وپرورش است و کار مقدس آموزش‌وپرورش را با چالش روبرو می‌کند..

باباخانی در ادامه افزود: ما کارمان مقدس است کلاسمان مقدس است کاری که معلمان ما می‌کنند مقدس است درنتیجه این را باید همه پاس بداریم و سعی کنیم که با برنامه‌ریزی خوب و جامع و کاملی که هست ان‌شاءالله کمک کنیم که اتفاقات خوبی بیفتد. منظور من این است که اگر همه ما کارمان را خوب انجام بدهیم یقیناً مسئله‌ای نخواهیم داشت.

وی کارآفرینی را دغدغه آموزش‌وپرورش دانست و گفت: بچه‌ها باید خوب آموزش ببینند تا در آینده آدم‌هایی بشوند موفق و موفق از این نظر که کارآفرین بشوند.

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش شاهرود نیز در این همایش گفت: ارتباط با مراکز علمی فرهنگی مثل دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و حوزه علمیه یکی از سیاست‌های مهم حوزه معاونت آموزشی اداره شهرستان بوده و خواهد بود.

نوروز کاویانی افزود: اعتقاد ما بر این است که با تعامل، همدلی، همکاری و کار مشارکتی کار پیش می‌رود. این اعتقاد یک شعار یا یک کار تزئینی نیست ما معتقدیم باید از همدیگر یاد بگیریم و از همدیگر بیاموزیم نه اینکه به یکدیگر یاد بدهیم. بین این دو مقوله تفاوت است.

وی اظهار کرد: من دو سالی است در تمامی جلسات روی این موضوع تأکید می‌کنم که مدیر واحد آموزشی مساوی است با رهبر واحد آموزشی و کلمه ناخدا هم کلمه خود من است. گفتم شما ناخدای کشتی هستید. حالا چرا میگویم ناخدا؟ روی یک عرشه کشتی گاهی اوقات با نوسان، 70 تا 400 نفر کار می‌کنند ولی تصمیم اول و آخر را ناخدا می‌گیرد. بنابراین تصمیم شما در سرنوشت دانش آموزان و در روحیه همکاران بسیار مؤثر است.

معاون آموزشی اداره آمورش و پرورش شاهرود بیان کرد: معاونت سما در سال آینده در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش دانش‌آموز خواهد گرفت لذا من به‌عنوان معاون آموزشی وظیفه خودم میدانم از این مرکز و تمامی نهادهای عمومی و خصوصی که در این عرصه وارد میدان شوند حمایت کنم چون این نهادها قدم گذاشتند تا بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش را در نیروی انسانی و در بخش فضا و تجهیزات کاهش بدهند.

وی گفت: هم‌اکنون پیش‌بینی ما این است که 70 نفر هنرآموز در مهر 1397 کم داریم که عدد بالایی است. در هنرستان هفتم تیر و هنرستان چمران فضای ما قفل است و باید بدانید از تجهیزات هم اصلاً خبری نیست لذا باید بار این کمبودها توسط همین نهادهای آموزشی عمومی و خصوصی تأمین شود.

در این همایش کلیپ‌هایی از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مدارس سما این دانشگاه که توسط روابط عمومی تهیه‌شده بود پخش شد و مدیران آموزش و پرورش از امکانات ورزشی و آزمایشگاهی این دانشگاه نیز دیدن کردند.

کد خبر: 911650

وب گردی

وب گردی