فناوری جایگزین مناسبی برای تعامل انسانی در کلاس درس نیست

استاد دانشکده علوم تربیتی و توسعه انسانی دانشگاه ناگویا گفت: فناوری جایگزین مناسبی برای تعامل انسانی در کلاس درس نیست و فقط می‌تواند ابزار تمرین یافته‌ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، محمدرضا سرکار آرانی استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم تربیتی و توسعه انسانی دانشگاه ناگویا در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت تغییر و تغییر نگرش آموزشی گفت: برای موفقیت باید به دنبال تغییر باشیم و به معلمان آموزش دهیم که تلاش کنند شرایط را در جهت بهینه‌سازی کیفیت آموزشی تغییر دهند که این امر باعث تغییر نگرش خود معلمان در رویکرد آموزش می‌شود.

وی افزود: باید دانش‌آموزان را ببینیم، با آنها گفت‌وگو کنیم، روح درس‌پژوهی این است که دانش‌آموزان دیده شوند اما در درس‌پژوهی عموماً کتاب و محتوا مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرکار آرانی اضافه کرد: جوامع باید براساس راهی که در ارتباط با فناوری پیش رو دارند باهم گفت‌وگو کنند؛ در دنیای امروز دیگر فناوری به معنای تولید الکترونیکی نیست، فن آوری در دنیای امروز 3 سطح دارد؛ سطح اول فناوری تولید در کارخانه است که در این سطح سرمایه زیادی لازم است، سطح دوم فناوری تولید نیروی انسانی است که منشأ آن فناوری سطح یک است که در کارخانه‌ها نیروی انسانی آموزش داده می‌شود اما سطح سوم فناوری نوآوری در لحظه است که سرمایه زیادی لازم ندارد اما می‌تواند منشأ تولید سرمایه‌ای عظیمی شود.

استاد تمام دانشگاه ناگویای ژاپن در ادامه با توجه به اهمیت شناخت صحیح استفاده از فناوری، گفت: تعامل بین دانش‌آموزان و معلمان زمینه را برای سؤال بیشتر دانش‌آموزان فراهم می‌کند در حالی که فناوری مدرن در کلاس درس دانش‌آموز را به پیروی از محرک‌ها و پاسخ‌های تعیین شده فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: فناوری جایگزین مناسبی برای تعامل انسانی در کلاس درس نیست و فقط می‌تواند ابزار تمرین یافته‌ها و نه تعمیق آنها باشد.

سرکار آرانی گفت: سکوت، تلاش و هوش فرهنگ شرق‌نشینان است و به مهارت در این گوشه از جهان توجه جدی می‌شود.
706

کد خبر: 911658

وب گردی

وب گردی