اولین کاروان کمک وارد غوطه شرقی شد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که با همکاری دولت قانونی سوریه اولین کاروان کمک های تدارکاتی به غوطه شرقی وارد شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، دفتر همکاری امدادرسانی سازمان ملل با صدور بیانیه ای رسمی گفت یک کاروان بزرگ حامل مواد غذایی و دارو برای دستکم 7200 نفر امروز با کمک ارتش و دولت مرکزی سوریه وارد منطقه نشابیه در غوطه شرقی شده تا در میان نیازمندان توزیع گردد.

لازم به ذکر است که منطقه غوطه شرقی از سال 2012 توسط گروه های وابسته به شبکه القاعده اشغال و هم اکنون بیش از 15 هزار تروریست مسلح تکفیری از گروه های جیش الاسلام، جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن در محاصره نظامیان سوری قرار دارند. دولت سوریه نگران است که این کاروان امدادی به جای توزیع میان ساکنین غوطه توسط گروه های وابسته به القاعده ضبط گردد.

پیش از این نیز گروه تروریستی وهابی جیش الاسلام بارها اقدام به سرقت محموله های امدادی و توزیع آن در میان تروریست های تحت امر خود کرده بود. سازمان ملل در حالی نگران اوضاع در مناطق تحت اشغال القاعده در سوریه است که به رغم گذشت سه سال از محاصره کامل و غیر انسانی دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا در شمال استان ادلب توسط ائتلاف القاعده و معارضان مسلح تکفیری سوری حتی یک کاروان امدادی وارد این مناطق نشده است.

کد خبر: 911660

وب گردی

وب گردی