ادعای دوستی فرانسه در گفتار و عمل متناقض است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد : برداشت ما این است که مرتجعین منطقه هیچ اختیاری از خود ندارند و اگر حمایت غربی های از مرتجعین نباشد امت اسلامی نمی گذارد اینها دقیقه ای یر سرکار باشند

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه دیدار با وزیر اوقاف سوریه به عنوان فرستاده ویژه بشار اسد و جمعی از علمای شیعه و سنی سوریه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگارسیاسی ایسکانیوز در خصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی و دولت مواضعی که خواهند داشت قطعا هوشمندانه است، فرانسه ادعای دوستی دارد اما گفتار و اعمالش با یکدیگر در تناقض است.

وی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت : جلسه بسیار مهمی که با برخی از علمای اوقاف سوریه داشتیم بسیار خوب و مفید بود، هر دو بر این باور بودیم که ملت و دولت سوریه و ایران با روابط راهبردی که دارند توانستند بر دشمن مشترک خود که آمریکایی ها و صهیونیست ها بودند پیروز شوند و این پیروزی بدست نیامد جز با تلاش مجاهدانه رزمندگان ایران عراق، لبنان، سوریه و هر جا که مسلمان آزاده ای بوده است.

ولایتی افزود: سفرهای میان ایران و یوریه منجر به تقویت روابط راهبردی دو کشور می شود و ما در آینده شاهد این خواهیم بود این حلقه های مقاومت که از تهران به بیروت، از بیروت به بغداد و از آنجا به دمشق و فلسطین می رسد می تواند در برابر زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل و ارتجاع منطقه ایستادگی کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که موضع ایران در قبال توافق قریب الوقوع هسته ای میان عربستان و امریکا چیست؟ تصریح کرد: برداشت ما این است که مرتجعین منطقه هیچ اختیاری از خود ندارند و اگر حمایت غربی های از مرتجعین نباشد امت اسلامی نمی گذارد اینها دقیقه ای یر سرکار باشند لذا هر کار ی که میکنند دیگران یعنی آمریکایی ها صهیونیست ها و غربی ها هستند که به آنها القا میکنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش های دولت انگلیس در شورای امنیت علیه ایران و یمن تاکید کرد : سیاست انگلیس نزد مردم ایران سابقه منفوری دارد و به هیچ وجه این اقدام خلاف انتظار ما نبود. کاری که روسیه در وتوی این قطعنامه کرده نشان از روابط رو به رشد و راهبردی دو طرف دارد.

کد خبر: 911726

وب گردی

وب گردی