المان‌های نوروزی باید نماد و معرف شهر باشند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: ساخت آلمان‌ها و سردیس‌های نوروزی باید گویای نماد و معرف همدان باشد و اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان با بیان اینکه خدمات شهری در ایام نوروز باید به نحو مطلوب انجام شود، اظهار داشت: سیاست شورای شهر بر این است که در سال جدید شور و نشاط بر شهر همدان حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت المان‌های نوروزی باید با جذابیت بیشتر و ابتکار همراه باشد، گفت: توجه به محتوای المان‌های نوروزی برای استفاده بهتر از آنها باید مدنظر قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر همدان با بیان اینکه شمار اتوبوس‌های گردشگری فعال در ایام نوروز در شهر همدان از 3 دستگاه به 7 دستگاه افزایش می‌یابد، افزود: اتوبوس‌های گردشگری شهر همدان از مبدا خود در ورودی مجموعه عین القضات به مسافران و گردشگران خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تا 25 اسفندماه امسال بازدیدهای مستمری از مناطق مختلف شهر همدان انجام می‌شود، تصریح کرد: نظافت و زیبایی شهر باید جزو اولویت‌های مجموعه خدمات شهری شهرداری همدان باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان به میزبانی همدان از رویدادهای بین المللی در سال 2018 اشاره کرد و گفت: باید اقدامات شهرداری همدان در زمینه افزایش گردشگر موثر واقع شود تا اهداف این رویداد در همدان محقق شود.

گردان با تاکید براینکه ساخت المان‌ها و سردیس‌ها باید گویا و نماد همدان باشد ابراز کرد: در حال حاضر المان‌های موجود در برخی مناطق شهر همدان در شأن این شهر نیست و بنابراین باید با انجام کارهای فاخر از هدررفت هزینه‌ها و ساخت المان‌های نامفهوم جلوگیری کرد.

وی استفاده از ظرفیت های ورزشی از جمله کوهنوردی همدان را ضروری دانست و افزود: باتوجه به درخواست‌های هیئت کوهنوردی استان همدان از شورای شهر، موافقت های ابتدایی برای استفاده از این ظرفیت کسب شده و اگر کمیسیون نظر مساعدی در این زمینه داشته باشد نسبت اقدامات لازم انجام می‌شود.

موزه کوهنوردی در همدان ساخته می‌شود

رضوان سلماسی نیز با تاکید براینکه یکی از شاخصه‌های همدان کوهستان الوند است، گفت: این جاذبه گردشگری باعث مطرح شدن کوهنوردان همدان در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه کوهنوردان همدانی بسیاری در برنامه‌های بین المللی شرکت داشته‌اند، اظهار داشت: باید به ظرفیت‌های استان همدان در این زمینه توجه کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با بیان اینکه کوهنوردی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در استان همدان استعنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن دامنه الوند به همدان و دسترسی آسان به آن می توان شرایط ایجاد توریسم ورزشی � در همدان را ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم ساخت سردیس مفاخر کوهنوردی همدان تاکید کرد: در صورت موافقت میراث فرهنگی و پس از انجام مذاکرات لازم سردیس محمود اجل کوهنورد همدانی و پایه گذار رشته کوهنوردی نوین در کشور در میدان گنج نامه همدان ساخته و نصب می شود.

سلماسی همچنین با بیان اینکه موزه کوهنوردی و پارک موضوعی کوهنوردی در همدان احداث می شود، افزود: برای ایجاد این موزه کوهنوردی نیاز به فضای مناسب است و باید جانمایی درستی برای این امر در انجام گیرد.

همدان دارای تخصصی‌ترین سالن سنگ نوردی کشور است

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه همدان بعد از تهران در زمینه تشکیلات کوهنوردی و تعداد کوهنوردان در کشور سرآمد است، گفت: همدان در رشته ورزشی کوهنوردی بزرگانی داشته که متاسفانه از این شهر مهاجرت کرده‌اند .

علیرضا گوهری با تاکید برلزوم ایجاد موزه کوهنوردی در همدان اظهارداشت: در استان همدان هشت دهه کوهنوردی تشکیلاتی وجود داشته است که گزارش‌ها و تجهیزاتی استفاده شده توسط آنها قابل نمایش دادن است.

وی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی موزه کوهنوردی در استان همدان هستیم تا به عنوان یک جاذبه گردشگری از ظرفیت آن بهره‌مند شویم عنوان کرد: همگانی کردن رشته سنگ نوردی در دستور کار ما قرار گرفته است.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر همدان دارای تخصصی‌ترین سالن سنگ نوردی کشور است اما هنوز در همگانی کردن رشته سنگ نوردی در همدان موفق نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر معرفی چهره های فاخر کوهنوردی استان همدان گفت: به گفته بزرگان مستندسازی ایران، همدان پایتخت کوهنوردی کشور است و نباید از این امتیاز به راحتی گذشت.

901/900

کد خبر: 911729

وب گردی

وب گردی