زمان مشخصی برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی پیش‌بینی نشده است

مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان مشخصی برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج پیش‌بینی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، امان‌الله جهانبین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چندین روز از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج می‌گذرد، اظهار داشت: از همان ابتدا تقسیم‌ کارها بین دستگاه‌ها صورت گرفته و تیم‌های عملیاتی از همان ابتدا پای کار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تقسیمات بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در دو جهبه شمالی و جنوبی صورت گرفته است، افزود: ستاد در دو محور به دستور استاندار و با هماهنگی با تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و مدیریت بحران کشور در سی‌سخت تشکیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همان ابتدا تاکنون تیم‌های تخصصی جمعیت هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی در کنار هم به منطقه سقوط هواپیما اعزام و جهت انتقال اجساد جانباختگان سانحه اقدام کردند.

جهانبین بیان کرد: به دلیل نامساعد بودن هوا در چند روز اخیر، امکان پرواز بالگردها میسر نبود و نمی توانستیم عملیات را انجام دهیم که ادامه عملیات نیازمند صبر، حوصله و تخصص کافی است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در بالای کوه بارش برف زیاد و سرعت وزش باد بالا است، علاوه بر این احتمال ریزش بهمن هم وجود دارد، سعی کردیم از نیروهای زبده و تخصصی ارتش و جمعیت هلال احمر استفاده کنیم.

مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو روز پیش عملیاتی صورت گرفت و مقداری از بقایای اجساد به پایین کوه منتقل و تحویل مقامات قضایی و همچنین پزشکی قانونی شد.

جهانبین اظهار کرد: شب گذشته هم ستاد مدیریت بحران تشکیل و استاندار تأکید داشت در صورت پایداری شرایط جوی بالگردهای مستقر در فرودگاه یاسوج به همراه تیم‌های تخصصی به منطقه اعزام شوند و برای انتقال پیکر عزیزان‌مان اقدام کنیم.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت مردمی نیز گفت: ستاد مردمی در شهرستان دنا تشکیل شده و در جهت تغذیه، اسکان و دیگر برنامه‌ها با ما همکاری دارند و همچنین مقرر شد از ظرفیت مردمی که توانایی رفتن به کوه را دارند در کنار ارتش و سپاه استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد راجع به نشست تخصصی که روز گذشته پیرامون این سانحه تشکیل شد، گفت: در این نشست زمان خاصی برای انتقال پیکر جانباختگان مشخص نشد.

901/900

کد خبر: 911744

وب گردی

وب گردی