آغاز  بزرگترین آزمون  حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ساعت ۸ وسی دقیقه صبح در سراسر کشور /رقابت ۱۷۰ هزار شرکت کننده در۴۱۰ حوزه ازمونی

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با اشاره به حضور 170 هزار  شرکت کننده در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم  از آغاز بزرگترین آزمون حفظ ومفاهیم قرآن از ساعت ۸ وسی دقیقه صبح در سراسر کشور خبر داد ،

.به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه در گفت وگویی با بیان این مطلب با اشاره به زمان اعلام نتایج این آزمون گفت : تلاش ما بر این است تا 24 ساعت پس از آزمون نمرات شرکت کنندگان بخش کتبی در سایت ثبت‌نامی بارگذاری ‌شود.

حسینی با قدردانی از همکاری همه دست اندر کاران برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: این آزمون در فرآیند نهایی خود امروز به‌صورت همزمان در ۴1۰ شهرستان و حوزه آزمونی کشور آغاز شده است .

وی با اشاره به اینکه در این مرحله کتبی آزمون برگزار می شود ، تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گروه «حفظ قرآن»از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۴۵ و گروه «ترجمه و مفاهیم و گروه معارف اهل‌بیت (ع)» ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵ برگزار می شود و متقاضیان تهرانی شرکت در آزمون در دو حوزه امتحانی یعنی دانشگاه امیرکبیر و امامزاده جعفر و حمیده خاتون با هم رقابت می‌کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه ان شااله تا 24 ساعت پس از آزمون نمرات در سایت ثبت‌نامی بارگذاری خواهد شد افزود: آزمون شفاهی برای گروه سنی نوجوانان نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه 170 هزار نفر در آزمون کتبی و 71 هزار نفر در آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و استانداردهای ابلاغ شده به تمامی حوزه‌های امتحانی و شهرستانها، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه در آزمون حفظ کل قرآن کریم، شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی به آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند، تاکید کرد: تمام تلاشمان بر این است که تا 22 اسفندماه نمرات آزمون شفاهی هم اعلام شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یادآور شد: رشته اُنس با قرآن کریم هم به‌صورت الکترونیکی روز شنبه (دوازدهم اسفندماه) برگزار می‌شود.

گفتنی است آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای نخستین‌بار به‌صورت مشترک به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن»امروز پنج شنبه 10 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روابط عمومی سازمان اوقاف ۷۰۵

کد خبر: 911829

وب گردی

وب گردی