تسهیل عرضه گیاهان دارویی میان ایران و هند

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بستری تهیه‌شده است تا طی تفاهم‌نامه ای که میان کشور ایران و هند امضا شد، ارتباطات و فعالیت‌های عرضه گیاهان دارویی میان کشورهای ایران، هند و دیگر کشورهای اتحادیه همکاری‌های کشورهای اقیانوس هند تسهیل شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعات رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یادداشت تفاهم همکاری میان مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای اقیانوس هند با مرکز تحقیقات علوم هند در سالن علامه جعفری وزارت آموز خارجه و با حضور خانم «نومیوو نوکوه» دبیر کل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA) به امضا رسید.
طی این تفاهم‌نامه پژوهشکده گیاهان دارویی ایالت لکنو هند آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشکده‌های گیاهان دارویی ایران به صورت متقابل و همچنین دیگر کشورهای اتحادیه همکاری‌های کشورهای اقیانوس هند اعلام کرد.
از جمله موارد دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان به افزایش همکاری‌های علمی و تجاری از قبیل برگزاری انواع دوره‌های تخصصی و آموزشی، همایش‌ها، تبادل بانک ژنی، کمک به شرکت‌ها برای تبادل اطلاعات علمی و تجاری‌سازی محصولات و غیره اشاره کرد.
دراین نشست شرکت‌های داروسازی فعال در زمینه داروهای گیاهی ایرانی از قبیل زردبند، سینره، باریج اسانس، گل دارو، دارو درمان سلفچگان و دبیر انجمن تولیدکننده داروهای گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و غیره حضور داشتند. افراد حاضر، در بخش دیگری از جلسه به مطالبات خود در خصوص سهولت مبادلات تجاری در جهت گسترش همکاری‌ها با کشور هند اعلام کرده و به رایزنی پرداختند.

202

کد خبر: 911854

وب گردی

وب گردی