برخی افراد هر کاری که برای خدمت رسانی به اقشار محروم انجام می‌شود را نفی می کنند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی افراد هر کاری که برای خدمت رسانی به اقشار محروم انجام می‌شود را نفی می کنند و برای مثال طرحی مثل مسکن مهر را دائما سرکوب می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین گردهمایی جهادگران و خیرین بنیاد جهادی مشکات، گفت: سال 58، امام(ره) فرمان جهاد سازندگی را صادر کردند و جوانان انقلابی خدمات جهادی را در روستاهایی آغاز کردند که فاقد راه مواصلاتی و امکانات اولیه بود و این در حالی بود که 70 درصد مردم، آن زمان در روستاها زندگی می کردند.

وی افزود: با تلاش نیروهای جهادی در سال های پس از انقلاب، شرایط روستاها بهبود پیدا کرد هرچند جنگ تحمیلی سرعت این کارهای جهادی را کند کرد؛ از چند سال پیش جوانان با شور و نشاط به این قبیل کارهای جهادی روی آورده اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اوایل انقلاب برخی مدیران به جوانان اعتماد نداشتند و غلبه تفکر ایجاد توسعه غربی در دوره سازندگی نیز تا حدودی سرعت خدمات رسانی به محرومان را کاهش داد.

وی ادامه داد: برخی هر کاری که برای خدمت رسانی به اقشار محروم انجام شود را نفی می کنند و برای مثال طرحی مثل مسکن مهر را دائما سرکوب می کنند.

حسینی با بیان اینکه در طول سالهای پس از انقلاب برخی مدیران عزم و اراده ای برای خدمت به محرومان نداشتند، گفت: جوانان انقلابی تلاش کرده اند این اهمال را جبران کرده و با همت جهادی به دنبال رفع محرومیت از نقاط مختلف کشور بوده اند.

وی با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: جوانان باید در عرصه جهاد علمی و فرهنگی پرتلاش باشند.

حسینی ادامه داد: سبک زندگی ایرانی اسلامی با تولید بازی ها و شبکه های اجتماعی تولید غرب در حال تغییر است و جوانان باید با هوشیاری در برابر این دشمنی ها گام بردارند تا نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود برسد.

وی گفت: افرادی که در ناز و نعمت هستند درد محرومان را درک نمی کنند و لازم است جوانان آتش به اختیار در راستای محرومیت زدایی از کشور به صورت جهادی کار کنند.

حسینی گفت: یکی از امتیازات بنیادهای فرهنگی همچون بنیاد جهادی مشکات این است که با تغییر دولتها مدیریت آنها تغییر نمی کند و مردم می توانند به راحتی به آنها اعتماد کنند.

در پایان این مراسم از 11 دانش آموز که در جشنواره دانش آموزی خورشید حائز رتبه های برتر شده بودند، تقدیر شد.

700

کد خبر: 912005

وب گردی

وب گردی