پرسشگری و پاسخگویی اعتماد میان مردم و مسئولان را تقویت می‌کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:حق مسلم مردم پرسشگری از صاحبان قدرت است و احدی نمی‌تواند ادعا کند که از پاسخگویی معاف است.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در شانزدهمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری با اشاره به عنوان این برنامه یعنی مردم پرسشگر و حکومت پاسخگو گفت: پرسشگری شامل همه مسئولان می‌شود.

وی ادامه داد: در نهاد انسان وجود پرسشگری نهادینه شده است و روانشناسان می‌گویند کودک از دوران سه سالگی می‌خواهد همه چیز را بداند و پرسش می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در وجود ما به دلیل حب نفس نسبت به پاسخگویی فرار می‌کنیم و آن را نمی‌پسندیم. باید همه انسان‌ها هم پرسشگر و هم پاسخگو باشند هیچکس نمی‌تواند خود را از پرسشگری معاف بداند.

حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا با تاکید بر ضرورت تقویت پرسشگری در وجود انسان، بیان کرد: مسئله پاسخگویی نیز اهمیت زیادی دارد و در قرآن کریم روی مسئله پرسشگری و پاسخگویی بسیار تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه فقط از خداوند نمی‌توان سوال کرد، افزود: حق مسلم مردم پرسشگری از صاحبان قدرت است و احدی نمی‌تواند ادعا کند که من از پاسخگویی معاف هستم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اگر پاسخگویی و پرسشگری وجود داشته باشد اعتماد میان مسئولان و مردم تقویت می‌شود و از فساد جلوگیری می‌شود. مردم هم می‌توانند آزادانه انتقاد و اعتراض کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا در پایان خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها از اینجا نشات می‌گیرد که ما وقتی مسئولیتی می‌گیریم خودمان را از پاسخگویی معاف می‌کنیم. چرا نباید مردم آزادانه انتقاد کنند چرا در کشورمان فضایی را برای صاحب نظران و منتقدان تعبیه نکنیم که آنان نظرات خود را بیان کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 912051

وب گردی

وب گردی