برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما در قم

مراسم گرامیداشت مسافرین جانباخته حادثه هواپیمایی تهران_یاسوج شامگاه پنجشنبه درمسجد اعظم قم باحضور وزیر راه و شهرسازی، جمعی ازعلما، نمایندگان از بیوت مراجع تقلید، مسئولین کشوری و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز دراین مراسم که همزمان باشهادت حضرت ام الببنین سلام الله علیها برگزار گردید، پس از قرائت آیاتی ازکلام الله مجید و مداحی مداح اهل بیت در رثای شهدا ازجمله شهدا سانحه هواپیمایی اخیر، آیت الله محسن غرویان به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه همه حوادثی که درعالم اتفاق می افتند قابل پیش بینی نیستند اظهار داشت: سانحه ی هواپیمایی اخیر نیز ازجمله این حوادث است؛ اما آنچه که مهم است اینکه باید ازاین گونه حوادث درس عبرت گرفت.

غرویان با اشاره به بررسی این گونه حوادث با نگاه مثبت، افزود: یکی از درس هایی که می توان ازحادثه اخیرهواپیمایی گرفت این است که باید علم و دانش وتوان تسلط خودمان را برطبیعت بالا ببریم.

وی اظهار داشت: این گونه حوادثی که درکشوراتفاق می افتند زنگ هشداری برای جوانان ماست؛ جوانان ما باید به دنبال تسخیر طبیعت و پژوهش های بیشتر، بهتر وکیفی تر باشند تا به جای واردات هواپیما، کشتی و وسایل حمل و نقلی از این دست، ازکشورهای بیگانه، خودشان سازنده و تولید کننده باشند.

این استاد حوزه هم چنین تاکید کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیزباید دقت کنند وفضای لازم و کافی را درجهت پژوهش های بیشتر جوانان با استعداد کشورمان فراهم سازند تا با ارتقای سطح علم و تکنولوژی بتوان ازتکرار این گونه حوادث جلوگیری کرده و باردیگر شاهد ازدست دادن عزیزان وهم وطنانمان درچنین سوانح تاسف انگیزی نباشیم.

کد خبر: 912065

وب گردی

وب گردی