کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه برای جایگزینی کانکس زده شد

کلنگ احداث مدرسه ای ۱۲ کلاسه در منطقه لار دایی آباد در شهر زاهدان به زمین زده شد تا در مهر ۹۷ دانش آموزان به جای تحصیل در کانکس در یک ساختمان به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پروش، فرحناز مینایی پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در سفر اخیر سید محمد بطحایی به استان سیستان و بلوچستان، وزیر آموزش‌وپرورش جهت بازدید از مدارس این استان به یکی از مدارس حاشیه شهر زاهدان واقع در منطقه لار دایی آباد این شهر حضور پیدا کرد و به دلیل برپایی این مدرسه در کانکس، وزیر آموزش‌وپرورش در خطاب به دانش آموزان از تحصیل آنان در چنین فضایی ابراز شرمندگی کرد.

مینایی پور گفت: این خبر که به‌صورت غیرحرفه‌ای و با موبایل فیلم‌برداری شده بود بازتاب‌های زیادی در جامعه پیدا کرد و مدیران یک شرکت خودروسازی با دیدن این فیلم از طریق شبکه‌های اجتماعی تصمیم گرفتند که درباره وضعیت این مدرسه تحقیق انجام دهند و پس از انجام تحقیقات تصمیم به ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در همان محل مدرسه جهت تعویض با کانکس‌ها گرفتند که صبح امروز مراسم کلنگ زنی جهت ساخت این مدرسه با حضور مسئولان این شرکت انجام گرفت و این شرکت تعهد کرد تا مهرماه ۹۷ این مدرسه را به آموزش‌وپرورش تحویل دهد.

وی در ادامه افزود: شرکت خودروسازی متعهد شد که در این مدرسه چند کارگاه مکانیک و برق خودرو تأسیس نماید و اقدام به آموزش دانش آموزان جهت فراگیری این فنون و توانمندسازی آنان جهت جذب در بازار کار نماید.

مدیرکل دفتر امور زنان با توجه به وضعیت تحصیلی دختران در مدارس شبانه‌روزی این استان گفت: شرکت خودروسازی متقبل شد تا حمایت مالی از دختران در سه مدرسه شبانه‌روزی در نقاط محروم این استان را قبول کند و تعدادی موتور و وسایل خودرو جهت تجهیز هنرستان‌های این استان‌ها اهدا کند.

فرحناز مینایی پور تصریح کرد: این شرکت متعهد شد تا یک مدرسه ۱۲ کلاسه دریکی از نقاط حاشیه‌ای شهر زاهدان بساز و تا مهر ۹۷ در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهد.

706

کد خبر: 912090

وب گردی

وب گردی