واکنش امام جمعه تبریز به شکست تلاش‌های ضدایرانی دشمنان در سازمان ملل

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شکست تلاش‌های ضدایرانی دشمنان در سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه‌ای علیه کشورمان گفت: بسیاری از صاحب نظران سازمان ملل متحده را سازمانی بی خاصیت و ابزاری منفعل در دستان آمریکا و متحدان می‌دانند.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به شکست تلاش‌های ضدایرانی دشمنان در سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه‌ای علیه کشورمان، اظهار داشت: بسیاری از صاحب نظران سازمان ملل متحده را سازمانی بی خاصیت و ابزاری منفعل در دستان آمریکا و متحدان می‌دانند که آخرین نمونه نشان دادن جایگاه واقعی سازمان ملل، موضوع تصویب قطعنامه بر علیه ایران بود.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته شورای امنیت درصدد بود با تصویب قطعنامه پیشنهادی انگلیس، ایران را در موضوع یمن و با هدف اعمال فشار بر ایران براساس ادعای پوچ ارسال سلاح به جنبش انصارالله محکوم کنذ.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه این قطعنامه ضد ایرانی با وتوی کشور روسیه رد شد، خاطرنشان کرد: نباید فریب ادعای کشورهای غربی را بخوریم، چرا که عربستان و امارات با حمایت مستقیم و علنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ملت مظلوم یمن را تحت شدیدترین حملات هوایی و زمینی و تحریم‌ها قرار داده‌اند اما جمهوری اسلامی به جرم حمایت معنوی از مردم یمن متهم می‌شود.

وی ادامه داد: تاکیدات امام خامنه‌ای عزیز در رابطه با اینکه در سیاست خارجی نگاهتان به شرق باشد، در موضوع وتوی روسیه در حمایت از ایران خود را نشان داد و این مسئله یکی از نمونه‌های توصیه‌های ایشان بود که به غرب و سیاست‌های غربی‌ها توجه نکنید.

آل هاشم با اشاره به تصمیم دولت در رابطه با حذف دلار از مراودات تجاری کشور، گفت: گرچه این اقدام دیر انجام شده است اما حرکت مثبتی برای شکستن تحریم‌ها و آزادسازی اقتصاد کشور از تحریم‌ها است، چراکه عمده ابزار آمریکا در زمینه تحریم‌ها، موضوع دلار و وابستگی ایران به این ارز است.

وی همچنین با اشاره به تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، این نهاد را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل(ره) دانست و تاکید کرد: مردم عزیز ایران اسلامی در آستانه عید نوروز به فکر نیازمندان و فقرا بوده و به اندازه توان به ایشان کمک نماییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به فرا رسیدن وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، یادآور شد: مادران و همسران بزرگوار شهدا در ایران در هیچ جای دنیا نظیر ندارند و آنها اسطوره صبر و مقاومت هستند.

وی افزود: زندگی سراسر مهر و مبارزه حضرت ام البنین(ع) به عنوان همسر شهید رسالت خود را تا پایان عمر انجام داده و فرزندانی تربیت کرد که فدایی ولایت و امامت بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منایع طبیعی، با اشاره به اینکه درخت، از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند متعال برای انسان است، گفت: درختان، نقش حساس و مهمی در زندگی انسان دارند و تمام موجودات زنده برای تداوم حیات به آن نیاز دارند و در اسلام نیز توجه کافی به درخت و درختکاری شده است.

آل هاشم ادامه داد: درخت، نماد آبادانی، شاخص خرمی، مظهر زندگی، باعت تلطیف هوا و موجب آرامش انسان و پاکی طبیعت است.

وی با اشاره به اینکه درختکاری امری بسیار مهم و لازم است، گفت: در این زمینه همگی باید به شهرداری و منابع طبیعی کمک کنیم،چراکه آثار زیست محیطی در فضای سبز، کاهش آلودگی هوا و صدا و تولید اکسیژن بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان گفت: شهرداری تبریز نیز برای واگذاری درخت رایگان اعلام آمادگی کرده است و همچنین توصیه بنده در آستانه عید نوروز این است که سعی کنید در خانه تکانی در مصرف آب صرفه جویی کنید.

کد خبر: 912142

وب گردی

وب گردی