تابش: اگر حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود، باشگاه‌ها از بین می‌روند/ اینفانتینو گفت این حق فقط در ایران پرداخت نمی‌شود

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت که اگر حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها پرداخت نشود، آنها در آینده‌ای نزدیک از بین می‌روند.

به گزارش ایسکانیو ز، مسعود تابش پس از پیروزی یک بر صفر سپاهان مقابل گسترش فولاد، درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: دوشنبه در سازمان لیگ جلسه‌ای با سایر مدیران باشگاه‌ها داشتیم که محور این جلسه، حق پخش تلویزیونی بود. مهم‌ترین و بالاترین درآمد باشگاه‌ها می‌تواند از حق پخش باشد و همه جای دنیا، 65 الی 70 درصد درآمد باشگاه‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به تیم‌های بسیار بزرگ دنیا هم حق پخش ندهند دچار مشکل خواهند شد، گفت: تیم‌داری و باشگاه‌داری بسیار مشکل است. در هر مسابقه، روی درآمدی که از بلیت‌فروشی داریم، مبلغی می‌گذاریم تا بازی برگزار شود، عمده‌ترینِ منبع درآمد باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی است و با این شرایط اقتصادی، اگر این حق پخش پرداخت نشود، به شما قول می‌دهم همه این باشگاه‌ها از دور خارج می‌شوند. با اینفانتینو هم که در تهران ملاقات کردیم، به این مسئله اذعان داشت و گفت تنها جایی که حق پخش به فوتبال داده نمی‌شود در کشور شماست. او گفت تعجب می‌کنم که چرا حق پخش تلویزیونی پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه این اولین بار است که همه باشگاه‌ها در یک موضوع متحد و متفق‌القول هستند، تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی، مبلغ قابل توجهی است و تا سال 93 به باشگاه‌ها مبلغ اندکی پرداخت می‌شد. این پول پس از آن دیگر پرداخت نشد و همه باشگاه درخواست دارند که صداوسیما این حق قانونی را پرداخت کند. برنامه رایگان است، صداوسیما درآمد قابل توجهی از این مسئله دارد و ما نمی‌خواهیم بخش عظیمی از مردم ما از مسابقات محروم شوند. امیدوارم با تعامل با صداوسیما و پیگیری وزیر ورزش، این مشکل برطرف شود. امیدوارم از امسال و سال آینده، حق پخش را بدهند و درخواست داریم حق قانونی باشگاه‌ها اعمال شود.

تابش با اشاره به پُرهوادار بودن تیم سپاهان خاطرنشان کرد: وضعیت نامناسبی در جدول داریم و امیدوارم این شرایط با تلاش کادر فنی و باشگاه بهتر شود. در این وضعیت و در یک بازی نه چندان مهم، تعداد تماشاگران قابل توجهی داریم. شاید اگر استقلال و پرسپولیس چنین شرایطی داشتند، هواداران این تیم‌ها تا این حد به ورزشگاه نمی‌آمدند. مطمئنم شرایط تیم در آینده بهتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: چند سال پیش مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حق پخش تلویزیونی به مجلس رفتند و مجلس حق پخش را تصویب کرد. این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و تأیید شد. آنها خواستند برای خودشان حق پخش بگیرند و فکر کردند می‌توانند به صورت جداگانه هزینه دریافت کنند. مبالغی به این دو باشگاه پرداخت شد، اما دیگر این اتفاق نیفتاد. اگر در آن زمان همه باشگاه‌ها متحد می‌شدند، جریان متفاوت بود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به این پرسش که باشگاه‌ها و سازمان لیگ چه برنامه‌ای برای مقابله با این موضوع دارند، گفت: مطابق جلسه‌ای که در تهران بود و مذاکرات و گفت‌وگوهایی که پشت سر گذاشتیم، امیدوار شدیم و صحبت‌هایی میان مقامات مطرح شد و همچنان امیدوار هستیم. من تمایلی به تقابل ندارم و امیدواریم همه باشگاه‌ها از این امتیاز استفاده کنند، وگرنه در دو سه سال آینده، باشگاه‌ها از بین می‌روند. امیدواریم از این حق قانونی استفاده کنیم.

602

کد خبر: 912176

وب گردی

وب گردی