طرح جدید قانونگذاران آمریکایی برای اعمال تحریمهای جدید علیه ایران

دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده اند که شرکت های وابسته به سپاه پاسداران را هدف تحریم قرار می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «الیوت انگل» عضو ارشد دموکرات این کمیته طرحی را ارائه کرده اند که شرکت های وابسته به سپاه پاسداران را هدف تحریم قرار می دهد.

این طرح به دولت آمریکا اجازه خواهد داد تا شرکت هایی را که سپاه پاسداران کمتر از ۵۰ درصد سهام آنها را در اختیار دارد، مورد تحریم قرار دهد. به این ترتیب هزینه هرگونه رابطه تجاری احتمالی با سپاه پاسداران افزایش خواهد یافت.

اد رویس در خصوص این طرح گفته است: سپاه پاسداران به عنوان مهم ترین بازیگر اقتصاد ایران تامین مالی تروریسم و برنامه موشک های بالیستیک ایران را به عهده دارد. صدها شرکت پوششی (سپاه) می بایست مورد تحریم قرار گیرند.

وی اضافه کرده است: این طرح مورد حمایت دو حزب اصلی (آمریکا)، خلاء موجود در این خصوص را برطرف می کند .

الیوت انگل نیز در خصوص این طرح تصریح کرد: سپاه پاسداران عامل حضور خطرناک ایران در سوریه است. سپاه پاسداران به همراه پوتین با اسد همکاری می کنند.

این نماینده دموکرات اضافه کرده است: این طرح نفوذ تندروها را کاهش می دهد، بدون این که تاثیری بر تعهدات آمریکا در چارچوب توافق هسته ای داشته باشد.

طرح مورد حمایت این دو عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «قانون بیرون راندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقتصاد ایران» نام دارد.

این طرح در صورت قانون شدن، دولت آمریکا را موظف می کند که گزارش کاملی از شرکت های دولتی که تروریسم را تسهیل می کنند و همچنین میزان نفوذ سپاه پاسداران در اقتصاد ایران، تهیه کند.

بخشی دیگری از این طرح همچنین دولت آمریکا را ملزم می کند تا زمانی که ایران از تروریسم حمایت می کند، مانع عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی شود.

این طرح برای قانون شدن می بایست در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب برسد و سپس به امضای رییس جمهوری این کشور نیز برسد.

کد خبر: 912190

وب گردی

وب گردی