امور تربیتی رکن اساسی در آموزش و پرورش است/برخی افراد «امور تربیتی» را امری زائد می‌دانند

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متأسفانه در بحث پرورشی دچار نوعی کم کاری هستیم، گفت: برخی امور تربیتی را امری زائد می‌دانند و این موضوع باعث شده است، چرخه امور تربیتی با سرعت لازم حرکت نکند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره «وضعیت امور تربیتی در آموزش و پرورش»، گفت: امور تربیتی رکن اساسی در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: متأسفانه واقعیت این است که در سال‌های اخیر بهای لازم را به این موضوع نداده‌ایم و در بحث پرورشی دچار نوعی کم کاری معنا دار و جدی در کشور هستیم.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس افزود: در یک دوره، امور تربیتی حذف شد و باعث خارج شدن تعداد زیادی از افراد از این حوزه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی بیان داشت: امور تربیتی اسماً احیا شده است اما به دلیل اینکه نیروهای کارآمد وجود ندارند، عملاً امور تربیتی هنوز به دوره شکوفایی بازنگشته است و باید نواقص آن را جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تربیت بحث تکلیفی است و دستوری نیست، گفت: تربیت، شناخت نیازها، اهداف و مسیر آینده است تا دانش‌آموز را به منزل نهایی برساند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص منابع انسانی در این حوزه باید اختصاص یابد و از طرف دیگر کسانی که وارد این موضوع می‌شوند، افرادی توانمند و دلسوز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: امروز در تخصیص بودجه در امور تربیتی دچار مشکل فاحشی هستیم و باید نگاه مسئولان از رده‌های بالا تا پایین به این مقوله تفاوت پیدا کند.

وی متذکر شد: گاهی برخی امور تربیتی را امری زائد می‌دانند و این موضوع باعث شده است چرخه امور تربیتی با سرعت لازم حرکت نکند.
706

کد خبر: 912242

وب گردی

وب گردی