میزان تولید با ذخایر نفتی همخوانی ندارد/ شکوفایی صنعت نفت در گرو حل مشکلات بانکی  

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیرنفت گفت: با برطرف شدن مشکلات بانکی که بخش اندکی از آن به برجام مرتبط می‌شود، صنعت نفت می‌تواند شکوفایی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیرنفت، دومین کنگره اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایران اظهار کرد: در مورد فضای بین المللی نمی توانم صحبت کنم چرا که چالش های بسیاری خواهیم داشت. ما کشوری هستیم که بیشترین ذخایر نفتی را داریم اما متاسفانه تولیدمان زیر ۴ میلیون بشکه در روز است بنابراین مقدار تولید همخوانی با ذخایر ما ندارد و این موضوع به مسایل سیاسی بر می گردد.


او تصریح کرد: هم اکنون عواید حاصل از فروش نفت را دریافت می کنیم اما مشکلات بانکی همچنان پابرجاست و این موضوع کمتر به برجام مرتبط است بنابراین با برطرف شدن مشکلات بانکی صنعت نفت می‌تواند شکوفایی لازم را داشته باشد.

زمانی نیا افزود: سرمایه گذاری داخلی در صنعت نفت در کنار سرمایه‌گذاری خارجی لازم و ملزوم یکدیگرند و بخش خصوصی ایران باید در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت فعال شود.

معاون وزیر نفت، همچنین به تعلیق تحریم‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنم آمریکا در ماه مه امسال، بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند و پس از آن برجام به نحو بهتری اجرا شود.

معاون وزیر نفت، دونالد ترامپ را به قلدرهای مدرسه تشبیه کرد و گفت: نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا تنها با ایران اینگونه نیست و اتحادیه اروپا هم از نوع رفتار و گفتمان آقای ترامپ راضی نیست.

401

کد خبر: 912276

وب گردی

وب گردی