با کپسولِ جعبه سیاه کاری نداریم‌/  کمیته سوانح در سازمان بنادر شکل گرفت

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما با کپسولِ جعبه سیاه کاری نداریم‌ و منظور از دریافت جعبه سیاه، فلش و حافظه ای است که در اختیار ما قرار دارد و حدود ۱ ماه پیش این فلش به ایران فرستاده شده است.

هادی حق شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در تشریح اقدامات انجام گرفته در خصوص نفتکش سانچی گفت: ما با کپسولِ جعبه سیاه کاری نداریم‌ و منظور از دریافت جعبه سیاه فلش و حافظه ای است که در اختیار ما قرار دارد و حدود ۱ ماه پیش این فلش به ایران فرستاده شده است.


او افزود: در طول این مدت اطلاعات حافظه ی جعبه سیاه را مطالعه و رمزنگاری کرده ایم و کمیته سوانح در سازمان بنادر شکل گرفت و در حال حاضر ۲ نفر هم به چین فرستاده‌ایم چون کمیته ی اصلی در چین تشکیل جلسه می دهد.


استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب تصریح کرد: این کمیته با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ تشکیل می شود و طبیعی است که هفته ها طول می کشد تا با بررسی همه جوانب علل سانحه مشخص شود.


حق شناس ادامه داد: رمز نگاری و بررسی علل این سانحه کار پیچیده ای است چون VDR فقط صوت نیست و اطلاعات رادار، موقعیت کشتی، جهت باد و موقعیت سانحه را به همراه دارد که اطلاعات از ۱۲ ساعت قبل سانحه در حافظه ی جعبه سیاه ذخیره می شود و مجموع این موارد به کشف علل سانحه کمک خواهد کرد.

401

کد خبر: 912314

وب گردی

وب گردی