تحقیق سه استاد دانشگاه آزاد اسلامی در نثر و نظم فارسی منتشر شد

«سپهر سخن» به کوشش محمدرضا حصارکی، سیده شبنم لاجوردی زاده و فرحناز فرهادی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، به تازگی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی کتاب «سپهر سخن» را در قالب ادبیات فارسی راهی بازار نشر کرد.

این کتاب به کوشش محمدرضا حصارکی، عضو هیات علمی دانشگا آزاد اسلامی واحد شهر قدس)، فرحناز فرهادی (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس) و سیده شبنم لاجوردی زاده (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس) نوشته شده است.

«سپهر سخن» تصویری ناب از بهترین و برگزیده ترین آثار ادب پارسی است. این کتاب حاوی والاترین مضامین از تار و پودهای پیکره ادب فارسی است در این رابطه باید گفت ادب پر بار پارسی جلوه گاه راستین و انعکاس تلاش های هزار ساله مردم فارسی زبان در زمینه های گوناگون از جمله حکمت و اخلاق است. از این رو گویی از لحاظ گستردگی در مفاهیم و اشتمال بر انواع ادبی به رودی پر آب می ماند که هر تشنه ای را با هر ذوق و سلیقه ای که داشته باشد فرو می نشاند و این معنا را باید در انگیزه های اصیل این فرهنگ غنی جستجو کرد.

از آن رو که زبان، ابزار ارتباط و افکار و نمایش ضمیر انسان است که در دو قالب گفتار و نوشتار جلوه گر می شود ؛ در کتاب حاضر برگزیده ای از آثار منظوم و منثور ادب فارسی جمع آوری شده است.

کتاب «سپهر سخن» در 7 فصل نوشته شده است که شامل : گفتاری درباره زبان و ادب پارسی، کلیات ادبی، سبک شناسی و مکتب های ادبی، نگاهی به دستور زبان پارسی، آئین نگارشی پارسی، گزیده شعر و گزیده نشر است.

این کتاب در 342 صفحه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد شهر قدس با قیمت 10 هزار تومان منتشر شد.

502

کد خبر: 912316

وب گردی

وب گردی