دلایل سقوط هواپیما مشخص نشد/ فرودگاه یاسوج، بی نظیرترین فرودگاه کشور

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: کارشناسان فرانسوی که از سوی کارخانه سازنده  ATR به ایران سفر کردند هنوز هم در منطقه حضور دارند اما چون جعبه سیاه پیدا نشده هنوز دلایل وقوع سانحه را مشخص نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛سید محمد تقی طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با تایید این مطلب که بعد از سقوط هواپیمای ATR، شرکت هواپیمایی آسمان هیچ پرواز مسافری به یاسوج نداشته است گفت: بر اساس احساس مسولیتی که هواپیمایی آسمان نسبت به مردم یاسوج و استانِ محروم کهگلویه و بویر احمد داشته است و با وجود عدم ایمنی، فرودگاه یاسوج که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، بی نظیرترین فرودگاه کشور است؛ حدود ۱۶ سال به این منطقه پرواز داشتیم.


او تصریح کرد: افتخار می کنیم که آسمان، تنها شرکت هواپیمایی بود که به سمت یاسوج پرواز داشت و از سال ۱۳۸۱ به جز شرکت هواپیمایی آسمان هیچ ایرلاین دیگری حاضر نشد، در این مسیر پرواز کند.


طباطبایی افزود: از ابتدای تاسیس فرودگاه یاسوج، هواپیمایی آسمان حدود ۳ هزار و ۸۰۰ پرواز به سمت یاسوج داشته است که همه ی پروازها با هواپیمای ATR انجام می شد و در طی مدت ۱۶ سال هیچ حادثه ای نداشتیم.


مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مرحوم کاپیتان فولاد از مجرب ترین خلبانان ایرلاین ما بود که حدود ۴۲ سال در مسیرهای مختلف پرواز انجام داد و بیش از ۴۰۰ بار به فرودگاه یاسوج پرواز داشته است.


او خاطر نشان کرد: باید منتظر بمانیم تا جعبه سیاه پیدا و باز شود تا دلایل سانحه مشخص گردد و کارشناسان فرانسوی که از سوی کارخانه سازنده ATR به ایران سفر کردند هنوز هم در منطقه حضور دارند اما چون جعبه سیاه پیدا نشده هنوز دلایل وقوع سانحه را مشخص نکرده اند.


طباطبایی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر یاسوج، به جز ATR هیچ هواپیمای دیگری نمی تواند به فرودگاه این شهر پرواز کند چون شهر یاسوج وسط دره ای قرار گرفته که اطراف آن را کوه هایی با بیش از ۴ هزار متر ارتفاع احاطه کرده اند و پرواز به این فرودگاه با دیگر انواع هواپیما بسیار مشکل است.


او گفت: با وجود آنکه هیچ شرکت هواپیمایی دیگری حاضر نشد به یاسوج پرواز کند اما آسمان به علت احساس مسولیت پروازهای خود را ادامه داد که بعد از ۳۸۰۰ پرواز موفق، این سانحه اتفاق افتاد و در خصوص تصمیم ادامه ی پروازها به این فرودگاه در آینده، فعلا نمی توان تصمیم گرفت.

401

کد خبر: 912318

وب گردی

وب گردی