نشست اتحادیه عرب ، فردا برگزار می شود

نشست یکشنبه اتحادیه عرب در قاهره، به ریاست عربستان و با هدف بررسی ادعاها درمورد دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عرب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان دائمی اتحادیه عرب فردا یکشنبه در مقر این اتحادیه در قاهره نشستی به ریاست عربستان سعودی برگزار خواهند کرد. بررسی مقابله با دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی از اولویت های این جلسه عنوان شده است.

تهدیدات مسلح شدن رژیم صهیونیستی برای امنیت اعراب و صلح بین الملل موضوع دیگر جلسه است. فعال کردن طرح صلح عربی، آخرین تحولات بحران شهر قدس و تعدی های اسرائیل در این شهر، ادامه شهرک سازی ها، دیوار حائل، انتفاضه، اسیران فلسطینی، پناهندگان فلسطینی، آونرا (آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد)، امنیت ملی عرب در قاره آفریقا، حمایت از بودجه حکومت فلسطین، بررسی نود و نهمین گزارش ناظرین امور فلسطینیان پناهنده در دیگر کشورهای عربی، دیگر اهداف این اجلاس هستند.

حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب می گوید: این نشست همچنین به بررسی «خاورمیانه بدون سلاح هسته ای و اسلحه کشتار جمعی» خواهد پرداخت و بندها و طرح های مربوط به این موضوع پس از بررسی به نشست وزرای خارجه عرب ارسال خواهد شد که قرار است روز چهارشنبه به ریاست عادل الجبیر برگزار شود.

در بیانیه این اتحادیه آمده که نشست فردا به بررسی وضعیت سوریه، همبستگی با لبنان، بررسی تحولات یمن و لیبی، اشغال جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی توسط ایران، حمایت از صلح و توسعه در سودان و بررسی وضعیت عراق و راه های حمایت از این کشور اختصاص دارد.

کد خبر: 912333

وب گردی

وب گردی