حمایت بسیج اساتید دانشگاه آزاد از اصلاحات اداری، نوسازی علمی و فرهنگی این دانشگاه

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای از اصلاحات اداری، نوسازی علمی و فرهنگی این دانشگاه حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بسیج اساتید دانشگاه آزاد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی مدرسین معدود، سیاست زده و میهمان که از چندین جای دیگر غیر از دانشگاه محل عضویت استخدامی خود حقوق و مزایا دریافت می‌کرده‌اند تلاش کرده تا با فرافکنی و غوغا سالاری مانع تحولات اداری و عدالت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی شوند؛ و کماکان بر برخورداری خود از رانت‌های آموزشی و مالی اصرار می ورزند که با توجه به وحدتی که در بین نخبگان، تشکل‌ها و مسئوولین این دانشگاه وجود دارد حرکت اصلاحی و مبارک گفته شده با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و به خصوص به دلگرمی اعضای جوان هیئت علمی و دلسوزان پیش کسوت حوزه علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی منجر می‌شود.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

« مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی‌هاست، از دانشگاه است که باید سرنوشت یک ملت تعیین شود، دانشگاهیان باید جدیت کنند که روی خودشان را از غرب و شرق برگردانند، اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دستمان رفته است. دانشگاه است که امور کشور را اداره می‌کند و دانشگاه است که نسل‌های آینده و حاضر را تربیت می‌کند. اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاولگرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست. (امام خمینی ره)

دانشگاه آزاد اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی است که سهم عظیمی را در رشد علمی کشور از بدو تاسیس تاکنون داشته است. این مجموعه علمی که از سرمایه های متخصص متعهد انقلابی فراوانی در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان برخوردار است تا جایی پیش رفته که نام پرآوازه ایران اسلامی مقتدر را در جهان به عنوان صاحب بزرگترین دانشگاه به اهتزاز درآورده است.

این دانشگاه که بنا بود از بدو تاسیس، با فرمان امام راحل در کنار تولید و ترویج علم، دانشگاهی آزاد از هرگونه تفکر نه غربی و نه شرقی، غیر حزبی و دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی با محوریت اخلاق، تدین و انسان‌سازی باشد اکنون بعد از گذشت بیش از سه دهه فعالیت در مسیر همسوتری نسبت به مردم و انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

اینک که مسئولان دانشگاه با انتصاب مدیران انقلابی، مردمگرا ، پاکدست و با سطح بالای علمی و با انجام اصلاحات اداری، تحول و نوسازی علمی، فرهنگی و.. در صدد هستند تا این دانشگاه را به زینت ایرانیان و نظام اسلامی در عرصه فرهنگ، علم، فناوری و... مبدل کنند ( که ان‌شاء الله و به فضل پروردگار متعال این مهم که از دغدغه های همه نخبگان و ملت بزرگوار ایران نیز هست تحقق پیدا خواهد کرد) ؛ برخی مدرسین معدود، سیاست زده و میهمان که از چندین جای دیگر غیر از دانشگاه محل عضویت استخدامی خود حقوق و مزایا دریافت می‌کرده‌اند تلاش کرده تا با فرافکنی و غوغا سالاری مانع تحولات اداری و عدالت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی شوند؛ و کماکان بر برخورداری خود از رانت های آموزشی و مالی اصرار می ورزند که با توجه به وحدتی که در بین نخبگان، تشکل ها و مسئوولین این دانشگاه وجود دارد حرکت اصلاحی و مبارک گفته شده با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و به خصوص به دلگرمی اعضای جوان هیئت علمی و دلسوزان پیش کسوت حوزه علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی منجر می‌شود.

ما اساتید بسیجی ضمن حمایت از تحول انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی که یقینا برکات و ثمرات بی شماری از جمله تربیت دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی، جذب اساتید جوان، مومن و انقلابی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی نیروهای مومن و انقلابی و ...خواهد داشت اعلام می داریم برای حل مسائل و مشکالاتی که در تحول انقلابی پیش روی مسئولان متدین، بصیر و انقلابی دانشگاه قرار دارد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و ان‌شاء الله با تمام توان جهت تحقق نوسازی علمی و اصلاحات اداری در دانشگاه آزاد اسلامی ایستاده ایم.»

کد خبر: 912335

وب گردی

وب گردی