آموزش عملی شیوه صحیح احیا در دروس دانشجویان پرستاری پیش بینی شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در مرکز آموزش احیای قلبی ریوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین، از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر حضرتی ضمن آشنایی با خدمات این مرکز و استقبال از پیش بینی و راه اندازی آن در سیستم سلامت استان فارس، گفت: در گذشته، وجود چنین مرکزی، برای دانشجویان پرستاری یک آرزو بود که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم فرصتی برای بهره مندی دانشجویان پزشکی و پرستاری از خدمات این مرکز فراهم شود، افزود: لازم است تا با توجه به اهمیت آشنایی با شیوه صحیح احیا، آموزش عملی آن در دروس دانشجویان پیش بینی شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت معرفی این مرکز در سطوح وزارتخانه ای، برای الگوبرداری دیگر مراکز دانشگاهی کشور، تاکید کرد.

دکتر منصور مسجدی ، رئیس مرکز آموزش احیای قلبی ریوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید با معرفی بیشتر این مرکز، گفت: این مرکز با هدف لزوم آموزش روش های علمی و استاندارد احیا و رسیدگی فوری به بیماران نیازمند، به همت معاونت درمان دانشگاه تاسیس شده است.

وی افزود: مرکز آموزش احیای قلبی ریوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با روزهای مبارک دهه فجر امسال، به صورت رسمی به بهره برداری رسید و تاکنون چهار دوره پیشرفته احیای قلبی ریوی، ویژه متخصصان، پزشکان عمومی و پرستاران در این مرکز برگزار شده است.

دکتر مسجدی با اشاره به سطح آموزش های ارایه شده، از استقبال دیگر گروه های درمانی برای حضور در دوره های این مرکز خبر داد و گفت: در این مرکز آموزشی، اهدافی شامل اثربخشی آموزش های برگزار شده، تمرکز فعالیت های آموزشی پژوهشی احیای استان، آموزش و تربیت مدرسان احیای قلبی ریوی و بهینه سازی تجهیزات و امکانات احیاء، دنبال می شود.

رئیس مرکز آموزش احیای قلبی ریوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت حمایت از این مرکز، برای توسعه آموزش های تخصصی به تمام گروه ها، تاکید کرد.

گفتنی است این مرکز، همگام با اهداف اقتصاد مقاومتی، در محل ساختمان قدیمی بیمارستان قطب الدین شیراز بازسازی و راه اندازی شده است.

701

کد خبر: 912343

وب گردی

وب گردی