«صلحی که همه‌ صلح‌ها را بر باد داد» نقد و بررسی می شود

به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی عصر امروز کتاب «صلحی که همه‌ صلح‌ها را بر باد داد» درباره بررسی پیدایش قرن بیستم و خاورمیانه‌ی امروزی نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در سلسله نشست های تخصصی بررسی اندیشه سیاسی و نقد کتاب به همت پژوهشکده اندیشه سیاسی انقلاب و تمدن اسلامی، کتاب «صلحی که همه‌ صلح‌ها را بر باد داد» اثر دیوید فرامکین امروز در این اندیشگاه نقد و بررسی می شود.

کتاب «صلحی که همه‌ صلح‌ها را بر باد داد» مربوط به وقایع فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول حنگ جهانی اول است که مایهی تغییر اساسی در خاورمیانه شد.

بنا به عقیده نویسنده، این صلح به شروع جنگی دامن زد که همچنان نیز ادامه دارد. این کتاب تنها به نقش اروپا در خاورمیانه نمی‌پردازد، بلکه تأثیر این دگرگونی در خود اروپا را نیز دربرمی‌گیرد. گاه خواننده را با خود به دل بیابان‌های شبه ‌جزیره ی عربستان می‌برد و با ماجراجویی‌های لارنس همگام می‌کند و گاه از اختلافات و مناقشات دولتمردان اروپایی در پایتخت‌هایشان پرده برمی‌دارد.

می‌توان تاریخی را که این کتاب بدان پرداخته سِفر پیدایش قرن بیستم و خاورمیانه‌ی امروزی دانست. این کتاب در سال 1989 منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه‌ی پولیتزر هم راه یافت.

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند امروز 12 اسفندماه از ساعت 14 تا 16 واقع بزرگراه کردستان خیابان دکتر آئینه وند سالن اندیشه پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مراجعه کنند.

502

کد خبر: 912348

وب گردی

وب گردی