چهار سال تولید رسانه ملی ارزیابی شد

دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم، نشست خبری جشنواره تلویزیونی جام جم را به شکلی متفاوت برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمد احسانی، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم، شامگاه جمعه یازدهم اسفند، با حضور در استودیوی شبکه سوم سیما، نشست خبری این رویداد تلویزیونی را به شکلی متفاوت و در واقع با حضور مخاطبان این شبکه ، برگزار کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگارانی بود که از قبل پرسش‌های خود را ارسال کرده بودند.

در ابتدای این برنامه، احسانی، در توضیح علت تأخیر در برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: ابتدا برنامه‌ریزی این گونه بود که قبل از جشنواره فیلم فجر، اختتامیه را برگزار کنیم اما این دوره بعد از غیبتی چهار ساله برگزار شد و حجم کار بالا بود و به همین علت داوری هم امری سنگین شد.

وی ادامه داد: در جشنواره فجر یک فیلم با مدت زمانی حداکثر 120 دقیقه حضور دارد اما در تلویزیون با مجموعه‌هایی چند قسمتی مواجه هستیم و داور باید کل آن را بازبینی کند تا انتخاب و داوری درستی داشته باشد، از طرفی به ایام فاطمیه نیز برخوردیم.

احسانی با اشاره به اینکه تصمیم بر آن شد که مراسم را اواسط اسفند برگزار کنیم تا به واسطه تقارن با روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها متبرک باشد، گفت: در این دوره در چهار بخش داوری داشتیم که بازه زمانی آن از اول 93 تا پایان تابستان 96را در برمی‌گرفت و به این ترتیب، بررسی آثار در طول سه سال و نیم ـ چهار سال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ما به طور رسمی کار را از اوایل مهر سال جاری با فراخوان آغاز کردیم. سه ماه و اندی مرحله انتخاب طول کشید. چهار دبیرخانه معین و یک دبیرخانه اصلی شامل سیما فیلم، شبکه سه، شبکه مستند و مرکز پویانمایی صبا تشکیل شد و به ترتیب وظیفه انتخاب آثار فیلم و سریال، مسابقه، مستند و انیمیشن برعهده آنان گذاشته شد.

دبیر چهارمین دوره جشنواره جام جم در ادامه توضیح داد: شبکه نسیم شبکه ای تولیدی است و برای اولین بار برنامه زنده از آن پخش می‌شود. این برنامه از 12 اسفند ساعت 21:30 تا روز اختتامیه یعنی 17 اسفند هر شب روی آنتن می‌رود و اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده دارد.

در ادامه این برنامه، وی در این خصوص که چرا در این دوره از جشنواره از بخش‌هایی مثل برنامه ترکیبی یا تاک شو غفلت شده است، گفت: «ما از بین قالب‌های متنوع چهار قالب را انتخاب کردیم. همه قالب‌ها مهم‌اند اما دلایلی داشتیم بطور مثال تمرکز و توجه روی بخش‌ها و جوایز باید بیشتر می شد و دیگر آن که در صورت شرکت دادن همه قالب‌ها، مراسم پایانی طولانی و خسته کننده می‌شد. در دوره بعد بخش‌های دیگری غیر از مسابقه، مستند و پویانمایی شرکت خواهند کرد، البته مجموعه های تلویزیونی به دلیل اهمیت و پربینندگی شان همه ساله در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه سازمان کوچکی در مرکز طرح و برنامه سیما شکل گرفته تا جشنواره‌هایی را برگزار کند و بخش‌های غایبِ این دوره، آنجا فرصت دیده شدن داشته باشند».

در پایان برنامه مادر شهید صبوری با حضور در استودیوی برنامه از پوستر و تندیس جشنواره چهارم جام جم رونمایی کرد و جشن تلویزیون را با یاد و خاطره شهدای مفقودالاثر سال های دفاع مقدس معطر کرد.

چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در چهار بخش سریال، مسابقه، مستند و پویانمایی 17 اسفند همزمان با میلاد مسعود بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)، در مرکز همایش های بین المللی سیما برگزار خواهد شد.

503

کد خبر: 912354

وب گردی

وب گردی