شگفتی رئیس فیفا از آثار سنت حسنه وقف و ایده وقف مشارکتی

رئیس فیفا پس از توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف از سنت حسنه وقف و تاثیرات آن در جامعه و تعداد موقوفات ورزشی کشور، نسبت به خدمات وقف ابراز شگفتی کرد و ایده وقف مشارکتی را بسیار جذاب دانست.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه جانی اینفانتینو؛ رئیس فیفا که مهمان ویژه دربی 86 پایتخت بود در آخرین ساعت حضورش در کشور به‌طور اتفاقی دیداری با حجت‌الاسلام حسین سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در فرودگاه امام خمینی (ره) داشت.
در این دیدار حجت‌الاسلام سلیمانی درباره کارکردهای سنت حسنه وقف در جامعه اظهار کرد: این سنت از زیبایی‌های دین مبین اسلام است که می‌تواند کارکردهای مختلفی در جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی یا حتی ورزشی داشته باشد که مانند بسیاری از زیبایی‌های دیگر دینمان به سادگی از کنارش عبور می‌کنیم.
وی افزود: از خدمات وقف در عرصه ورزش در ایران اسلامی می‌توان به 420 هزار هکتار اراضی ورزشی موقوفه و 479 مجموعه ورزشی موقوفه که 66 مجموعه در پایتخت قرار دارد، اشاره کرد که شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف تاکید کرد: با توجه به نیاز کشور به فضاهای ورزشی و کارکرد ورزشی سنت حسنه وقف، با استفاده از این سنت می‌توانیم فضاهای ورزشی را گسترش داده و خدمات بهتری در این زمینه ارائه دهیم.
حجت‌الاسلام سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم می‌گویند فقط ثروتمندان وقف می‌کنند و ما نمی‌توانیم وقف کنیم، باید گفت که وقف مشارکتی ایده مناسبی برای واقف شدن اکثر مردم جامعه است، در وقف مشارکتی چندین واقف برای موضوعی مشترک وقف می‌کنند یعنی مردم با هر تعداد و هر مقدار سرمایه، می‌توانند واقف باشند.
حجت‌الاسلام سلیمانی در این دیدار وقتی درباره سنت حسنه وقف، وقف مشارکتی، خدمت‌رسانی موقوفات چند صد ساله به مردم، ادامه ارائه خدمات وقف پس از مرگ واقف، تعداد موقوفات درمانی، علمی و ورزشی کشور توضیحاتی به اینفانتینو داد، با تعجب و شگفت‌زدگی رئیس فیفا روبه‌رو شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در این دیدار با بیان اینکه وقف می‌تواند به توسعه فوتبال در جهان کمک کند به رئیس فیفا پیشنهاد داد که می‌توانند با الگوگیری از وقف مشارکتی در کشورهایی که فضای ورزشی مناسبی ندارند، ورزشگاه احداث کنند.
اینفانتینو که از خدماتی که وقف می‌تواند برای مردم داشته باشد، متعجب شده بود، درباره ساخت ورزشگاه در قالب وقف مشارکتی در کشورهایی که فضاهای ورزشی مناسبی ندارند، اظهار کرد: الگوی وقف مشارکتی ایده خوبی است که می‌تواند به توسعه مکان‌های ورزشی در کشورهایی که فضای ورزشی کمی دارند، کمک کند.
رئیس فیفا ایده وقف مشارکتی را جذاب دانست و گفت: ما روی این موضوع فکر می‌کنیم.

روابط عمومی اوقاف

۷۰۵

کد خبر: 912364

وب گردی

وب گردی