نوید آقای شهردار به اصفهانی ها؛ تکمیل مترو تا پایان سال جاری/ قطار شهری به صفه رسید

شهردار اصفهان در رابطه با زمان تکمیل متروی اصفهان گفت: انشالله در تاریخ 27 اسفند سال جاری سوار بر قطار به ایستگاه "صفّه" رفته و در آخرین ایستگاه پیاده خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، به منظور تکمیل متروی اصفهان تلاش های بسیاری صورت گرفته که هنوز این قطار مسیر آخر خود را پیدا نکرده است. این موضوع در حالی است که حتی مراکز اصلی شهر اصفهان در مسیر توسعه نیافته این خط مترو است.

راه اندازی متروی شهر اصفهان از سال 80 آغاز شده است اما به دلیل وجود بافت های تاریخی بسیار این شهر به کندی پیش رفته است؛ این در حالی است که مسوولیت ساخت مترو اصفهان برعهده سازمان قطار شهری اصفهان است.

شهر اصفهان دارای ۳ خط قطار شهری است که خط ۱ مسیر شمال به جنوب، خط ۲ شمال شرقی به غرب و خط ۳ از جنوب به غرب است.

در حال حاضر خط 1 متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز و در ایستگاه دفاع مقدس پایان پیدا می کند که این خط عصر روز 13 آبان 95 با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و شش عضو دیگر کابینه و همچنین مسئولان استانی، شهری و نمایندگان مردم در مجلس به بهره برداری رسید.

در این گفت وگو شهردار اصفهان با توجه به این که کارشناسان مربوطه اعلام کرده اند این خط در سال جاری تکمیل نخواهد شد اما نوید تکمیل پروژه خط 1 اصفهان را داده و گفته که پای حرف خود ایستاده است.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: طرح متروی اصفهان حدود 17 سال است که آغاز شده و تاکنون 16 کیلومتر از این مترو ساخته و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: ایستگاه هایی مانند دروازه دولت و انقلاب که جزو اصلی ترین ایستگاه های متروی اصفهان هستند در این 16 کیلومتر مورد استفاده نخواهند گرفت.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اتفاق مهمی که طی چند روز آینده در اصفهان خواهد افتاد آن است که 16 کیلومتر به 20 کیلومتر خواهد رسید و تمام ایستگاه هایی که در این 4 کیلومتر قرار دارد ، افتتاح خواهد شد.

نوروزی با اشاره به این که تکمیل این پروژه برای هیچ کسی باور کردنی نیست، ادامه داد: من هر روز برای مطلع شدن از روند تکمیل پروژه به زیر زمین رفته و از فعالیت نیروها بازدید می کنم که شاهد هستم نیروها سه شیفته برای راه اندازی این مترو در حال فعالیت هستند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هنگامی که می گوییم قطار متروی اصفهان به "صفّه" یعنی ایستگاه پایانی این طرح خواهد رسید فکر کنم یک حالت جالبی برای تمام مردم اصفهان پیش خواهد آمد.

وی در رابطه با زمان تکمیل این پروژه گفت: انشالله 27 اسفند سال جاری سوار بر قطار به ایستگاه "صفّه" رفته و در آخرین ایستگاه پیاده خواهیم شد.

نوروزی افزود: کارشناسان این طرح به من گفته اند که این اتفاق تا این تاریخ صورت نمی پذیرد اما من پای این موضوع ایستاده ام تا این اتفاق بیفتد زیرا در چهار ماه اخیر به اندازه 4 سال بر روی این طرح کار شده است.

901/900

کد خبر: 912373

وب گردی

وب گردی