دانشجویان از وضعیت فعلی پوشش در دانشگاه‌ها رضایت ندارند

رستمی درباره وضع موجود رعایت پوشش در دانشگاه ها گفت: قاعدتا خود عزیزان دانشجو هم از وضعیت فعلی  خیلی راضی نیستند. خود اساتید هم رضایت ندارند.

حجت الاسلام عباسعلی رستمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز به لزوم دستیابی به آیین نامه کارشناسی شده در خصوص پوشش و رعایت حجاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ملت ایران مسلمان هستند و دانشجویان ما علاقمند به مبانی دینی و اسلامی، لذا بنا شد به صورت آیین نامه و مقررات بحث عفاف و حجاب به دانشگاه ها ابلاغ شود.

وی افزود: این آیین نامه همچون مقرراتی است که در ارتباط با معاونت های دیگر دانشگاه است. مسئله آموزش مقرراتی دارد وقتی ابلاغ می شود استاد و دانشجو موظف به رعایت آن هستند. زیرا ساختار و آیین نامه مشخص کرده است.

رستمی افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی که یکی از رسالت هایش مسئله عفاف و حجاب است، در قالب مقررات و آیین نامه دستورالعملی به واحدها ابلاغ خواهد کرد که جنبه های اقناعی دارد. مجموعه ما چون مسلمانیم و اعتقاداتی داریم و ایرانی هستیم مقررات را رعایت بکینم.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: ورود دانشجویان و اساتید در دانشگاه های دنیا مطابق مقررات خاصی است. تمام دانشگاه ها در ارتباط با دانشجویان، اساتید و کارمندان ساختارها و چارچوب هایی دارند که ایشان بر مبنای آن ساختار و چارچوب در دانشگاه ها حاضر می شوند.

وی با اعلام اینکه در تدوین آیین نامه پوشش مناسب با دانشگاه اسلامی از کارشناسان و معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاهی نظرخواهی می شود، گفت: بر این مبنا پیشنهاد ها و نظرات پخته و جامعی مجموعه معاونان ارائه دادند تا به صورت کارشناسی شده و مطالعه شده در قالب مصوباتی به واحدها اعلام شود.

رستمی وجود آیین نامه پوشش در دانشگاه ها را دارای جنبه های تشویقی دانست و گفت: سعی شده است همه جوانب در آیین نامه و مقررات در نظر گرفته شود. اینکه بگوییم این آیین نامه و مقررات برخورد است قطعا این نیست. مشوق هایی دارد برای آن هایی که عفاف و حجاب را رعایت و ترویج می کنند.

وی از برگزاری نشست هایی در خصوص عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این همایش ها و نشست ها جهت اقناع مخاطبین یعنی دانشجویان عزیز، اساتید و کارمندان که همگی فرهیخته هستند برگزار خواهد شد. چرا که وقتی موضوعات دینی و اسلامی به صورت مستدل و قابل قبول تبیین، تحلیل و بیان شود حتما مخاطبین عزیز ما که هم فرهیخته هستند و هم دانشگاهی آن ها را خواهند پذیرفت.

رستمی درباره وضع موجود رعایت پوشش در دانشگاه ها گفت: قاعدتا خود عزیزان دانشجو هم از وضعیت فعلی خیلی راضی نیستند. خود اساتید هم رضایت ندارند. لذا تقاضای خود دانشجویان عزیز و اساتید و زیرمجموعه های دانشگاه این است که ساختار و مقرراتی برای رعایت پوشش به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شود تا اینکه طبق آن عمل شود.

کد خبر: 912394

وب گردی

وب گردی