ساختمان نا ایمن  19طبقه در خیابان آزادی پلمب شد

ساختمان نا ایمن 19 طبقه در خیابان آزادی تقاطع خیابان جمالزاده جنوبی واقع در محدوده ناحیه 3 شهرداری منطقه 11 به دلیل عدم مقاومت سازه ای و اجتمال ایجاد خطر جانی با دستور قضایی پلمپ شد.

به گزارش ایسکانیوز فرشاد داودی شهردار ناحیه 3 این منطقه در این باره گفت: ساختمان 19 طبقه در حال ساخت به دلیل این که دارای مشکل عدم مقاومت سازه ای بود؛ با پیگیری های اداره حقوقی به منظور رفع خطر و تأمین جانی ومالی ساکنین آینده و شهروندان تا رفع کامل خطر و انجام راهکارهای تقویت مقاومت ساختمان پلمپ شد.

داودی افزود: با توجه به مکاتبات سازمان مدیریت بحران و پس از تعیین شرکت مشاور در خصوص اجرای مقاومت سازه ای برای ساختمان معروف به پلاک 201 در خیابان آزادی نبش جمالزاده شمالی ، مقرر شد این شرکت با هزینه مالک اقدام به مقاوم سازی کند که این اقدام برای طبقات سوم تا نوزدهم انجام شده است. اما طبقات منفی 1و 2 و نیز اول تا سوم علی رغم فروش واحدها توسط مالک ، تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر مقاومت سازه انجام نداده اند.

به گفته شهردار ناحیه 3 منطقه 11 این ساختمان نوساز که هنوز از شهرداری پایان کار نگرفته و مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند ؛ به دلیل عدم همکاری ذی نفعان طبقات یاد شده ؛ موضوع چندین بار در منطقه مطرح و به کمیسیونه رفع خطر ارجاع داده شد که با توجه به گزارش های شرکت مشاور و نیز کارشناس فنی شهرداری رأی به پلمپ و تعطیلی ساختمان و الزام مالک به اجرای مقاومت سازه ای صادر شد و متأسفانه علی رغم اخطارهای مکرر اقدامی در مورد رفع خطر طبقات منفی یک و دو و اول تا سوم انجام نشده است.

داودی گفت : طی روز گذشته و امروز تعطیلی و پلمپ این ساختمان با دستور قضایی از معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ویژه شهرداری ها طی دو مرحله انجام شد.

700

کد خبر: 912402

وب گردی

وب گردی