52 هزار اصله نهال در قطب گردشگری شرق تهران  توزیع و کاشته می­ شود

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ،  52 هزار اصله نهال، در قطب گردشگری شرق تهران و محدوده بوستان­ها و معابر منطقه 13 توزیع و کاشته می شود.

به گزارش ایسکانیوز مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه درخت را مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند برشمرد که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

وی به اهمیت درخت کاری در فرهنگ ایران و آموزه های اسلامی اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ و احیای محیط زیست به عنوان راه حل مناسب برای جلوگیری از آلودگی‌های محیطی و بویژه آلودگی هوا و تشویق شهروندان محلات در حفظ و احیای این عنصر مهم زیست محیطی، به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی کاشت نهال در ایام هفته منابع طبیعی در محلات سیزده گانه انجام و برنامه­ها و فعالیت­ های زیادی با جلب مشارکت شهروندان و همسو با شعار «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در محدوده این منطقه صورت می­گیرد.

شهردارمنطقه 13 در زمینه کاشت 7 هزار اصله نهال در منزل شهروندان گفت: شهروندان می­ تواند از طریق تماس تلفن با سامانه 137 درخواست خود را برای کاشت نهال‌های مثمر و غیر مثمر ثبت کنند.

به گفته وی 30 هزار اصله نهال های میوه مثمر در بوستان­های خیام، سیمرغ، پیروزی و صبا در هفته منابع طبیعی توزیع و 15 هزار اصله نهال غیر مثمر در بوستان جنگلی سرخه حصار و نواحی چهارگانه کاشته می­شود.

رحمان زاده گفت : کاشت درخت در محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار در قالب برنامه­ های متنوع با مشارکت ngo­ها و دانش آموزان همسو با شعار «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در این بوستان اجرا می­ شود.

700

کد خبر: 912447

وب گردی

وب گردی