کودکان 4 تا 6 سال توان نشستن طولانی مدت  پشت نیمکت های مهد کودک و پیش دبستانی  را ندارند

کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت :کودکان در مهدکودک تحت مراقبت و نگهداری بوده و آموزش و مهارت های لازم متناسب با سن خود را فرا می گیرند و در واقع کودک در مهد و پیش دبستانی آماده وارد شدن به محیط جدید اجتماعی می شود.

سیده فریبا صفی وند در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :در کشورمان سن تحصیلی کودکان سن هفت سالگی است که وارد کلاس اول ابتدایی شده و رسما وارد سیتم نظام آموزشی کشور می شوند و زیر این سن کودک باید در مهدکودک قرار بگیرد.

وی افزود : کودکان در مهدکودک تحت مراقبت و نگهداری بوده و آموزش و مهارت های لازم متناسب با سن خود را فرا می گیرند و در واقع کودک در مهد و پیش دبستانی آماده وارد شدن به محیط جدید اجتماعی می شود.

وی بیان کرد:حدود سه سال پیش آموزش و پرورش پیش لایحه ای را تنظیم کرد و سال گذشته در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت ؛ که کودکان 5 و 6 سال پیش دبستانی جزء نظام آموزشی این وزارتخانه قرار می گیرند.

صفی وند یادآور شد :مسئولان و متولیان مهدکودک برای آنکه از لحاظ مالی به مشکل برنخورند و کودکان از لحاظ آموزشی متضرر نشوند با آموزش و پرورش وارد مذاکره شدند که به امضای یک تفاهم نامه منجر شد و قرار شد از کتاب های آموزشی سازمان آموزش و پرورش در مهدکودک ها استفاده شود.

وی ادامه داد : اما طی اعلامیه که دوماه پیش از سوی آموزش و پرورش صادر شد، مهدکودک و پیش دبستانی ها برای نگهداری و آموزش کودکان زیر هفت سال باید از این وزارت خانه مجوز بگیرند.

کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشورگفت: در واقع اینکار با مشکلاتی روبرو خواهد شد چرا که بخش خصوصی نمی تواند از دو نهاد دولتی مجوز داشته باشد ، یا باید از سازمان بهزیستی و یا از آموزش و پرورش مجوز بگیرد.

فریبا صفی وند افزود: نرخ شهریه ها آموزش و پرورش برای بخش های خصوصی نسبت به بهزیستی بسیار پایین است ،در واقع بانوان شاغل در این بخش ها که در شرایط متفاوت مالی و اجتماعی به سر می برند از لحاظ مالی اعم از حقوق ، بیمه و غیره ؛ متضرر می شوند و در آخر مدیر در صورت عدم پرداخت حقوق و مزایا کافی به کارمندان خود مجبور به تعدیل نیرو می شود.

وی در پایان گفت : مشکل دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که کودکان 4 تا 6 سال توان نشستن پشت نیمکت های مدارس را ندارند و معمولا باعث می شود فرم جسمانی کودک را از بین برود بنابراین ضوابط سختگیرانه آموزش و پرورش برای این رنج سنی مناسب نیست و کودک نمی تواند آزادی های لازم به سن خود را داشته باشد.

خبرنگار:حسین طالبی

706

کد خبر: 912474

وب گردی

وب گردی