یادآوری اهمیت محیط‌ زیست به کودکان در یک کتاب

«شکل‌ها و حرف‌ها» عنوان تازه‌ترین کتاب اثر علی خدایی است که اهمیت توجه بیشتر به نگه‌داری و مراقبت از محیط زیست را به شکلی خلاقانه و غیرمستقیم به کودکان یادآوری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «شکل‌ها و حرف‌ها» به گونه‌ای طراحی و تصویرگری شده است که در هر صفحه آن ابتدا تصویر کاملی از انسان، حیوان، عضوی از بدن یا اشیایی را می‌بینیم که با باز کردن نیم‌صفحه بالای آن تصویر متفاوت دیگری ظاهر می‌شود.

به عنوان مثال اولین تصویر کتاب «شکل‌ها و حرف‌ها» دو اردک در حال شنا روی آب را نشان می‌دهد، اما زمانی که نیم‌صفحه را باز می‌کنیم شاهد دو پای یک انسان ایستاده هستیم یا در صفحه‌ی دیگر تصویر دست انسان است که با بازکردن نیم‌صفحه به یک پرنده تبدیل می‌شود.

هم‌چنین در صفحه‌ی روبه‌روی هر تصویر نیز یک عبارت مفهومی متناسب با تصویر نوشته شده است که ناخودآگاه ذهن کودکان را به تفکر وامی‌دارد به‌عنوان مثال جمله‌ی مربوط به تصویر اول کتاب چنین است: «او نمی‌تواند روی آب راه برود، برای همین روی رودها پل ساخته است».‌

این کتاب به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی برای گروه سنی ب «7 سال به بالا» در 26 صفحه رنگی با شمارگان 7هزار نسخه و قیمت 12هزار و 500 تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

502

کد خبر: 912539

وب گردی

وب گردی