قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در جریان است

مدیر پیشین دفتر توتال در ایران گفت: قرارداد توتال با ایران در جریان است و این شرکت راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پیر فابیانی، مدیر پیشین دفتر توتال در ایران، امروز (شنبه، ۱۲ اسفندماه) در حاشیه دومین کنگره اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره صنعت حفاری ایران با اشاره به چالش‌های کنونی برای جذب سرمایه‌های خارجی، گفت: ایران باید منعطف‌تر باشد، در توافق، هر دو طرف نیازهایی دارند.

او افزود: چنین کنگره‌هایی می‌توانند در زمینه شناسایی چالش‌ها مؤثر باشند، اما گفتن این که در آینده اوضاع بهتر می‌شود کافی نیست و لازم است امروز اقدام کنیم تا فردا بهتر شود.

این کارشناس فرانسوی با اشاره به این که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، ادامه داد: قرارداد توتال با ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب کنسرسیومی با مشارکت شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و شرکت پتروپارس ایران در جریان است و به نظر می‌رسد این شرکت به توافقی مناسب دست یابد و راهی برای انتقال نقدینگی به ایران یافته است.

فابیانی با اشاره به اکتشاف‌های فزاینده در گاز جهان و دورنمای نه چندان روشن قیمت این کالا به دلیل وجود بازیگران متعدد و رقابت شدید، یادآور شد: ایران در مذاکرات مربوط به پروژه‌های ال‌ان‌جی باید این واقعیت‌ها را در نظر داشته باشد.

402

کد خبر: 912550

وب گردی

وب گردی